De Fast Fashion ketens regeren het land

0 have signed. Let’s get to 200!
At 200 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Evelien Bogaert started this petition to Stad Gent

Al jaren geven Fast Fashion ketens zowel on-als offline bijna het hele jaar door kortingen. Koppelverkoop, midseasonsale, speciale kortingen, ... de lijst is eindeloos.
Door de Coronacrisis werden de solden verschoven naar augustus, maar zo goed als elke grote keten geeft nu al grote kortingen. Veel kleine lokale zaken kunnen bijna niet anders dan volgen, maar zien zo wel hun noodzakelijke verkoop om de coronacrisis te overleven, opgaan in rook. Het gevolg hiervan is dat de komende maanden een pak kleintjes op de fles zullen gaan om nooit meer terug te keren.
We roepen Stad Gent en bij uitbreiding onze regering op om dit meer te reguleren  en sanctioneren om ervoor te zorgen dat er na deze crisis nog wijze kleine winkels overblijven.
Een groene progressieve stad zou een duidelijk beleid moeten voeren in verband met lokaal kopen. Een die niet probeert om nog meer grote ketens naar onze mooie stad te lokken en inzet op een sterke lokale economie die eerlijker, duurzamer en wijzer is!

0 have signed. Let’s get to 200!