Petition Closed
Petitioning Consellera del Departament d'Ensenyament Sra. Irene Rigau i Oliver and 2 others

Sra. Irene Rigau i Oliver, Consellera del Departament d'Ensenyament: 2n Institut a Canet de Mar

Per la massificació de l'actual Institut que té una capacitat per a 450 alumnes i actualment n'acull més de 750

Letter to
Consellera del Departament d'Ensenyament Sra. Irene Rigau i Oliver
Alcalde de Canet de Mar Sr. Jesús Marín i Hernàndez
Cap de Planificació Educativa dels Serveis Territorials Mares - Vallès Oriental Sr. Josep Manel Rambla
Sra. Irene Rigau
La comunitat educativa de Canet de Mar, davant la massificació de l’institut Lluís Domènech i Montaner, demanem que s’acceleri el procés de posar en marxa el segon centre d’Educació Secundària de la nostra població. Actualment l’institut acull més de 750 alumnes quan la capacitat del centre és de 450, per tant hi ha 300 alumnes més que fan que l’alumnat no gaudeixi d’un ensenyament digne, tal i com l’hauria de rebre.
Han passat 5 anys d’ençà que el Consell Escolar de l’Institut Lluís Domènech i Montaner va manifestar la necessitat de la construcció d’un nou Institut basant-se amb les dades demogràfiques de la població.
El nostre centre acull: per una banda, els alumnes de les escoles adscrites ( Misericòrdia , Turó del Drac de Canet de mar i El Pi Gros de Sant Cebrià) i per l’altra, la creixent tendència d’alumnes d’altres centres privats de Canet de Mar que opten per fer la secundària a l’institut públic del municipi.
Des de setembre del 2007 s’han fet diverses accions dirigides a totes les administracions involucrades en l’ensenyament. El passat novembre va fer un any que la comunitat educativa de Canet de Mar va elaborar un manifest explicant la situació en què es trobava l’institut i va crear una comissió de seguiment que ha anat realitzant diverses accions reivindicatives.
L’Institut Lluís Domènech i Montaner ja fa temps que ha sobrepassat la seva capacitat màxima (estem quasi doblant el nombre d’alumnes per al qual s’havia planificat el centre) i no sabem què passarà el curs vinent.
Per tot això, demanem que es resolgui ja aquesta situació i es posi en funcionament un segon institut a Canet de Mar per al curs 2013-2014.