Petition Closed
Petitioning Rector de la Universitat de Barcelona Sr. Dídac Ramírez

Sr. Dídac Ramírez, Rector de la Universitat de Barcelona: la precarietat laboral dels professors afectarà al nostre futur?

Davant la notícia de que el futur per a la professora Aida Sánchez de Serdio Martín és incert a la Universitat de Barcelona, alguns alumnes ens preguntem pel futur de la Universitat i dels seus membres. Ens agradaria que es reflexionés no només sobre la importància de les decissions preses a un organisme, que afecten tant als millors docents de la Universitat com als seus estudiants, sinó també que es prengui consciència de les sèries repercusions que dites decisions podrien tenir en el sistema intel·lectual del país

Letter to
Rector de la Universitat de Barcelona Sr. Dídac Ramírez
Sr.Rector, la precarietat laboral dels professors afectarà al nostre futur?

Sr. Dídac Ramírez, Rector de la Universitat de Barcelona,
Ens posem en contacte amb vostè habent sabut que la Doctora Aída Sánchez de Serdio Martín, una de les professores que més influència ha tingut en la nostra formació, a dia d'avui desconeix si el proper setembre podrà continuar amb la docència que des de fa anys imparteix a la facultat de Belles Arts.

Durant els últims anys hem assistit a un procés de desmembrament del sistema docent de la universitat pública amb certa perplexitat. Aquest procés persisteix i creix deixant desamparats a nombrosos professionals vàlids i sotmetent-los a condicions de precarietat, així com a tants altres, econòmicament i personalment. Aquest procés sembla no tenir fi.

Els estudiants sotassignants ens demanem a quin tipus d'institució estem donant suport amb la nostra matrícul·la i el nostre seguiment. Quins interessos mouen a un equip directiu a posar entre l'espasa i la paret als seus treballadors més competents?

Aquesta carta no parteix de la solidaritat, parteix de l'egoisme més pur. Si bé ens demanem pel futur dels professors que van quedant penjats en aquestes situacions de finals d'estiu, perquè en molts casos -com el que ens ocupa- el seu valor és inqüestionable; ens demanem pel present de la nostra formació i pel futur més immediat d'una facultat de la que encara participem i pels seus departaments que son més magatzems que no pas tallers de producció i investigació, així com per les repercusions que tot això tindrà en el sistema intel·lectual del nostre país. Això és quasi obvi.

En qualsevol cas confiem en la bona gestió d'aquesta demanda atenent a les nostres paraules que esperem no passin per alt en la revisió d'aquest cas de la professora Aida, sense la qual, sens dubte, la nostra formació s'hagués vist afectada.

Atentament.