The Music World of Spotify for Jordan

0 have signed. Let’s get to 1,500!


الأردن أصبح في الآونة الأخيرة مساحة تجمع العديد من الثقافات المحلية والاقليمية والعالمية، حيث تكاثرت الفعاليات، خاصة تلك الموسيقية، التي تأتي بالفنانين من مختلف بقاع العالم. وبالرغم من نجاح الكثير من الفعاليات الموسيقية العالمية التي زارت الأردن، يفتقر الأردن والدول العربية الاخرى في المنطقة إلى التطبيقات والخدمات المتاحة عالميا للاستماع إلى الموسيقى واكتشاف تنوعها، مثل تطبيق سبوتيفاي، أحد أكبر هذه التطبيقات في الساحة العالمية.
Spotify
هذا التطبيق يوفر لك خصائص مميزة عدة منها:
1- الاستماع لموسيقى ذات سرعة إيقاع محددة، وتغيير السرعة بناءا على رغبة المستمع. هذه الخاصية ذات فائدة عظيمة لممارسي الرياضة، الركض، والمشي.
2- يوظّف برمجية متطورة جدا تكشف للمستمع موسيقى جديدة تتماشى بشكل جيد جدا مع ذوقه
3- يحتوي على كمية هائلة من الأعمال الفنية الموسيقية التي أنتجها فنانون مستقلون أو جدد، ولا تتوفر الكثير من هذه الأعمال على تطبيقات اخرى متوفرة في المنطقة.
4- يحتوي على كمية كبيرة من قوائم الموسيقى المصممة من قبل هواة ومحترفين، تلبي جميع الاحتياجات الموسيقية بشكل دقيق وكفؤ.
5- يتميز بجودة عالية جدا للصوت ودقة كبيرة في بيانات جميع الأعمال الفنية
6- يوفر اشتراكات ميسرّة للطلاب

وغيرها الكثير

من التطبيقات القليلة المتوفرة في المنطقة حاليا تطبيق "أنغامي"، إلا أنه، وفي غياب منافس حقيقي له في المنطقة، ما زال بعيدا في قوة وكفاءة برامجه عن التطبيقات العالمية.
Anghami

نحن نطالب بجعل تطبيق سبوتيفاي متوفرا في الأردن والمنطقة العربية، أولا لإتاحة هذا التطبيق القوي جدا والتنوع الموسيقي الذي يقدمه للجمهور الأردني، وثانيا لإيجاد منافسة بين موفري هذه الخدمات في المنطقة، مما سيؤدي لتسريع نموهم.

Jordan has recently been attracting culture and art from the local, regional, the global scenes. Events, especially music shows and festivals, are being organized in Jordan now more than ever and bringing artists from around the world. In spite of the success of these events in Jordan, this country and others in the region still lack the world-renowned services and apps of music streaming and discovery of which Spotify is a prime example.

Among the unparalleled features of Spotify:
1- Allows the user to set a "beat per minute" rate and provides music with this rate, which is optimal for athletes and people who enjoy a walk/jog/run.
2- Employs an advanced algorithm that allows the listener to discover new music that goes along his/her preferences very accurately.
3- Provides a huge library of music from independent artists, which is not available on other service providers in the region.
4- Includes numerous playlists, built by professionals and amateurs, that satisfy most of listeners needs with unparalleled accuracy.
5- Features superior sound quality and music info accuracy.
6- Has special reductions for students.

One such app currently available is Anghami, which, in the absence of a true competitor, is still significantly behind world-renowned apps in the quality and functionality of its algorithms.

Here and now, we request that Spotify is made available in Jordan and the Arab region, first to provide this premium service to the Jordanian community, and second to create a space of competition among music service providers, which will accelerate their regional growth.



Today: Laith is counting on you

Laith Al Ejeilat needs your help with “Spotify: Great Music For Jordan”. Join Laith and 1,408 supporters today.