Confirmed victory

Garder les noms des stations/Keep the station names

This petition made change with 172 supporters!

Le changement de nom des stations du métro de Montréal est absurde. De nos jours, les gens préfèrent communiquer en utilisant la formulation la plus succincte possible. Les changements proposés, sous prétexte de respecter la toponymie au Québec, sont un gaspillage éhonté de l’argent des contribuables et n’auraient jamais dû avoir lieu sans consultation publique. Ces noms reflètent l’usage courant et ne devraient pas être modifiés.

The proposed change of the names of Montreal Metro stations is absurd. In a fast-paced world, people exchange information using the shortest possible phrasing.  The current proposed changes, ostensibly to reflect Quebec’s toponymy, is a shocking waste of taxpayers’ money and should not have occurred without public consultation.  The names of the stations reflect current usage, and should remain that way.

Today: Frank is counting on you

Frank Runcie needs your help with “Société de transport de Montréal: Garder les noms des stations/Keep the station names”. Join Frank and 171 supporters today.