Victoria

Volem elecció lliure de tots els batxillerats al Maresme

¡La petición ha conseguido su objetivo gracias a 455 firmas!

El proper dimarts 16 de maig comença el període de pre-inscripció per cursar Batxillerats a Catalunya i hores d'ara la majoria d'alumnes ja han decidit quin centre posaran de primera opció.

Aquesta decisió, en general, és quelcom que costa de prendre ja que hi intervenen molts factors tant a nivell individual com familiar. Prèviament les famílies han visitat els centres en les jornades de portes obertes, s'ha valorat el projecte educatiu i quins ensenyaments imparteix, quines matèries de modalitat i optatives ofereixen i si encaixen amb el que cal a l'alumne i de quantes places disposen entre d'altres.
Sovint les famílies triguen mesos a prendre aquesta decisió amb el conseqüent neguit que representa.

A menys d'una setmana de la pre-inscripció se'ns notifica que el criteri general núm. 2. "Proximitat del domicili habitual de l'alumne o alumna al centre o proximitat del lloc de treball del pare, la mare, el tutor/a o el guardador/a de fet" aquest any al Maresme ha canviat en la majoria de batxillerats i que l'àrea d'influència és el municipi i no la comarca com ha estat els darrers anys.

Aquest criteri és decisiu per aconseguir la plaça allà on hem triat ja que ens pot donar de 10 fins a 30 punts i el canvi d'àrea d'influència implica que molts alumnes hauran d'escollir precipitadament un centre diferent que ni tan sols han visitat i el qual, en molts casos, no els podrà oferir aquelles matèries que havien triat.

Per això demanem que per al curs 2017-2018 l'àrea d'influència per a la inscripció a tots els batxillerats sigui la comarca d'El Maresme.

Hoy: Gemma cuenta con tu ayuda

Gemma Escola necesita tu ayuda con esta petición «Serveis Territorials d'Ensenyament al Maresme-Vallès Oriental: Volem elecció lliure de tots els batxillerats al Maresme». Únete a Gemma y 454 personas que ya han firmado.