Petition update

Puerto Vallarta, Jalisco, Mexico

Sep 25, 2020 —

¡Hola a todos!

Muchas gracias por firmar esta campaña que comenzó hace poco más de un año.

Somos más de 691 mil personas unidas pidiendo que se declare como Área Natural Protegida el Cañón río de los Horcones.

Este domingo 27 de septiembre se celebra el Día Mundial de los Ríos y por ello queremos invitarlos a celebrar al Río Horcones este domingo, de 1 a 3 pm, con actividades gratuitas en el malecón de Boca de Tomatlán, Jalisco ¡habrá danza, música, natación y más!

Además queremos compartirles un mini documental presentado por nuestro colega Harris Whitbeck sobre la presa que se construye en el río: https://america.cgtn.com/2020/09/01/dam-fears-spark-protests-in-puerto-vallarta

El documental originalmente está en inglés pero se puede traducir la página y seleccionar subtítulos en Youtube.

Celebremos nuestro gran río y sigamos exigiendo que se declare área natural protegida. Pronto tendremos más noticias.

Muchas gracias por ser parte de esta campaña,

Un saludo,

Dr. Rafael Guzmán

____

Hi everyone!

Thanks for signing and sharing this petition that started a year ago.

We are now more than 691,000 people asking for the declaration of Horcones River as a protected natural area in Mexico.

This Sunday September 27th we celebrate World Rivers Day. For this occasion, we want to invite you to celebrate together our Horcones River. This event will include a lot of music, dance, swimming and more! Come and meet us in “Malecon de Boca de Tomatlán” this sunday 1-3 pm.

Also, we want to share with you a short documentary presented by our colleague Harris Whitbeck about the dam built in the river: https://america.cgtn.com/2020/09/01/dam-fears-spark-protests-in-puerto-vallarta

Let’s celebrate together our beloved river and continue to demand the declaration of a protected natural area. Soon, we will have more updates.

Thank you so much and see you then!

Greetings,

Dr. Rafael Guzmán

Keep fighting for people power!

I'll power Change with $5 monthlyPayment method

Discussion

Please enter a comment.

We were unable to post your comment. Please try again.