Allow Timbits (4-6 years) in St B to continue to be coached in their maternal language

0 have signed. Let’s get to 1,000!

We are asking that SBMHA respect the desire of francophone parents to group their children on a same hockey team, with a volunteer French coach, like it has been done in the past. Children of Timbits age need the opportunity to live and play in French when possible and to be able to communicate in their maternal language. This has been done in the past, without conflict, for at least 12 years. This is not simply a friend request, this is a language request.

Nous demandons que SBMHA respect le désir des parents francophones de regrouper leurs enfants sur une même équipe de hockey avec un entraîneur bénévole comme à été fait auparavant. Les enfants d’âge Timbits ont besoin d’avoir l’occasion de vivre et de jouer en français quand possible et d’être capable de communiquer dans leur langue maternelle. Ceci a été fait dans le passé, sans conflit, pendant au moins 12 ans. Ce n’est pas simplement une demande d’amitié, c’est une demande de langue.