Petition Closed

This petition had 1,095 supporters

Dear neighbours and friends,

Chers voisins et amis,

My name is Patrick Fortier and I’m a resident of St. Boniface with a young family who has benefited from receiving quality health care services from the bilingual St. Boniface Quick Care Clinic.

Je m'appelle Patrick Fortier et je suis un résident de Saint-Boniface ayant une jeune famille qui a bénéficié de l’offre de services de santé de qualité de la clinique express bilingue de Saint-Boniface.

As many of you already know, the bilingual St. Boniface Quick Care Clinic closed its doors on January 27, the only Quick Care Clinic (out of six in Winnipeg) to close!

Comme bon nombre d'entre vous le savent déjà, la clinique express bilingue de Saint-Boniface a fermer ses portes le 27 janvier, la seule clinique express (sur six à Winnipeg) à fermer!

This decision was made without any community consultation or serious consideration given to the negative impact it would have on providing health services in both English and French in a central and accessible location right here in St. Boniface.

Cette décision a été prise sans qu'il y ait eu de consultation communautaire ni d’étude sérieuse de l'impact négatif qu'elle aurait sur la prestation de services de santé en français et en anglais dans un endroit central et accessible ici à Saint-Boniface.

I’m also a School Trustee with the Division scolaire franco-manitobaine, Manitoba’s francophone school division, a member of the board of Caisse Financial Group, and formerly a member of the St. Boniface Health Centre board, so I know very well the importance that providing services in French plays in ensuring the vitality of our community.

Je suis également membre de la commission scolaire de la Division scolaire franco-manitobaine, membre du conseil d'administration de Caisse Groupe Financier, et anciennement membre du conseil d'administration du Centre de santé Saint-Boniface, alors je connais bien le rôle important que la prestation de services en français joue à assurer la vitalité de notre communauté.

Our bilingual Quick Care Clinic offers important front line health services to families from all over the city, especially those living in St. Boniface, and are staffed by registered nurses and nurse practitioners who can diagnose and treat minor health issues, often saving people a trip to the emergency room.

Notre clinique express bilingue offre des services de santé de première ligne importants aux familles de Winnipeg, en particulier celles qui vivent à Saint-Boniface, et sont dotées d'infirmières et d'infirmières praticiennes qui peuvent diagnostiquer et traiter des problèmes de santé mineurs, au lieu d'avoir à se rendre à une salle d'urgence dans certains cas.

If you don’t agree with the Manitoba government’s decision to close our local bilingual Quick Care Clinic, please consider signing this petition to share your concerns and show them how much the clinic is valued by the community!

Si vous n'êtes pas d'accord avec la décision du gouvernement du Manitoba de fermer notre clinique express bilingue, s'il vous plaît signer cette pétition afin de partager vos préoccupations et leur montrer combien la clinique est appréciée par la communauté!

Thank you!

Merci !

Patrick Fortier, St. Boniface Resident and Spokesperson for the Friends of the St. Boniface Quick Care Clinic

Patrick Fortier, résident de Saint-Boniface et Porte-parole des Amis de la Clinique express de Saint-Boniface

Today: Pat is counting on you

Pat Fortier needs your help with “Save the St. Boniface Quick Care Clinic! / Sauvez la clinique express de Saint-Boniface!”. Join Pat and 1,094 supporters today.