Sauver la pataugeoire Vinet - Save the Vinet paddling pool

0 have signed. Let’s get to 100!

La pataugeoire Vinet va être reconvertie en jeux d'eau. The Vinet paddling pool will be converted into a splash zone.

Nous nous opposons à la destruction de la pataugeoire pour en faire des jeux d'eau.

We are against the destruction of the paddling pool to turn it into a splash zone.

La différence est que la pataugeoire offre une introduction à l'environnement de piscine pour des jeunes enfants ce que les jeux d'eau n'offrent pas. The difference is that the paddling pool offers an introduction to the pool environment that a child would not get with a parc that has water sprays.

La pataugeoire date de 1930 et depuis elle a aidé des milliers d'enfants à pouvoir apprivoiser l'eau et développer des techniques de nage de base. The paddling pool has been there since the 30s and since then has helped thousands of kids get familiarized with water and learn basic swimming skills.

Cette pataugeoire est le seul point d'eau pour petits, accessible à pied par les citoyens de la Petite Bourgogne. This paddling pool is the only access point for the young kids, accessible by foot in the neighborhood.

- Un autre avantage de la pataugeoire par rapport aux quelques piscines extérieures bien éloignées est le fait que les parents accompagnateurs peuvent y aller habillés, sans devoir se mettre en maillot. An other advantage of a paddling pool compared to the exterior pools that are further is that the people in charge of the kids don't have to be in a bathing suit to accompany them.

- Les interactions entre les enfants sont aussi très différentes lorsqu'ils se retrouvent ensemble dans l'eau.  Le partage des jouets et le développement des jeux entre eux est constant et different des interactions lorsque les enfants sont dans un parc avec jeux d'eau. - The interactions between the kids are also very different when they are sharing the water. The way they share toys and develop games happens very differently than it does in spray parcs.

Today: Samantha is counting on you

Samantha Willsie needs your help with “Sauver la pataugeoire Vinet - Save the Vinet paddling pool”. Join Samantha and 20 supporters today.