Petition Closed

San Diego Wetland Deviations Don't Need More Options/En San Diego no se necesitan más opciones en construir sobre los pantanos

(Se lee en español más abajo.)

Amendments to Chapter 14, Article 3, Division 1, Sections 143.0110, Table 143-01A, 143.0141, and 143.0150 of the Biology Guidelines in the Environmentally Sensitive Lands Ordinance and the Land Development Manual have returned to the City Council to be heard on April 10. They include additional options for wetland deviation: the “Essential Public Project Option,” the “Economic Viability Option,” and the “Biologically Superior Option.”

Civilization has had more impact to wetlands than natural threats, and the county wetland projects haven’t been great. Vernal pool habitat fragmentation is also an issue. We also have sprawl problems.

A city at the mercy of an energy company with approval for an unnecessary and environmentally dangerous project in the desert should review its idea of an essential project. What was the economic viability of the Trolley Renewal? We don’t need more deviations.

We’ll take any opportunity to save wetlands we can get.

Volverán ante el Consejo de la Ciudad las enmiendas de Chapter 14, Article 3, Division 1, Sections 143.0110, Table 143-01A, 143.0141 y 143.0150 de los «Biology Guidelines» (Recomendaciones biológicas)en el Environmentally Sensitive Lands Ordinance (Ordenanza de tierras sensibles a perturbaciones ambientales) y el Land Development Manual (Manual de construir sobre tierras) al fin de relacionarse el 10 de abril. Se añadirán las opciones en modificaciones con miras a construir sobre pantanos: la «opción de proyecto público esencial», la de «viabilidad económica» y la «biológicamente superior». (Se leen en inglés todos estos sitios)

La civilización ha perturbado los pantanos más que ha hecho la naturaleza, y a estos no les han ido bien los proyectos en este condado. También importan la fragmentación de los hábitats en charcas vernales y la expansión urbana.

Debe revisarse la calificación de un «proyecto público esencial» porque la ciudad está sujeta a una compañía de energía que logró la adopción de un proyecto innecesario y peligroso para el desierto. ¿Qué fue la «viabilidad económica» de renovar el trolebús? No se necesitan más modificaciones.

Se tomará cualquier oportunidad disponible de conservar los pantanos.

This petition was delivered to:
  • City of San Diego Development Services Senior Planner
    Anna McPherson
  • City of San Diego District 7 Councilmember
    Marti Emerald
  • City of San Diego District 6 Councilmember
    Lorie Zapf
  • City of San Diego District 1 Councilmember
    Sherri Lightner
  • City of San Diego District 8 Councilmember
    David Alvarez
  • City of San Diego District 2 Council President Pro Tem
    Kevin Faulconer
  • City of San Diego District 3 Councilmember
    Todd Gloria
  • City of San Diego District 5 Councilmember
    Carl DeMaio
  • City of San Diego District 4 Councilmember and Council President
    Tony Young

Alan Francisco started this petition with a single signature, and now has 11 supporters. Start a petition today to change something you care about.