Petition Closed

San Diego Needs to Adopt the Vernal Pool Habitat Conservation Plan/Hay que adoptar el Vernal Pool Habitat Conservation Plan en San Diego

(Se lee en español más abajo.)

You've waited long enough for San Diego to require due diligence in vernal pool habitat conservation. Nevertheless, the Vernal Pool Habitat Conservation Plan needs an EIR/EIS because its adoption affects future projects:

You might ask if San Diego doesn't already have a vernal pool management plan in place. It only has a plan that provides general information and recommendations:

Without a comprehensive plan in place, each development project undertakes its own environmental study based on its own land impacts. A conservation plan to designate major habitat areas can decrease the habitat fragmentation possibility.

San Diego sprawl has already had negative effects and hasn't slowed down enough:

With this plan, the city may enact the essential provisions each project needs in order to develop responsibly.

Ud. ya ha esperado bastante tiempo por la exigencia de las diligencias para conservar los hábitats de charcas vernales en San Diego. Sin embargo, el Vernal Pool Habitat Conservation Plan (Plan para conservar los Hábitats de Charcas Vernales) necesita un Environmental Impact Report (Declaración de Impacto Ambiental, EIR/EIS, por sus siglas en inglés) porque el Plan afectará a los proyectos nuevos:

(En inglés)

Preguntará si ya se ha adoptado un plan para manejar las charcas vernales en San Diego. Se ha adoptado solo un plan que ofrece información general y recomendaciones:

(En inglés)

De no adoptar un plan completo se realiza una única investigación ambiental basada en las perturbaciones de terrenos para cada proyecto de construcción. Con un plan de conservación para declarar las áreas principales de hábitats podría disminuirse la posibilidad de fragmentarlos.

Hay consecuencias negativas de la expansión urbana, y todavía no se ha desacelerado:

(En inglés)

Con este plan podrían aprobarse las provisiones fundamentales para procurar que se construya con cuidado cada proyecto.

This petition was delivered to:
  • City of San Diego Development Services Associate Planner
    Elizabeth Shearer-Nguyen
  • City of San Diego District 8 Councilmember
    David Alvarez
  • City of San Diego District 7 Councilmember
    Marti Emerald
  • City of San Diego District 6 Councilmember
    Lorie Zapf
  • City of San Diego District 5 Councilmember
    Carl DeMaio
  • City of San Diego District 1 Councilmember
    Sherri Lightner
  • City of San Diego District 3 Councilmember
    Todd Gloria
  • City of San Diego District 2 Council President Pro Tem
    Kevin Faulconer
  • City of San Diego District 4 Councilmember Council President
    Tony Young

Alan Francisco started this petition with a single signature, and now has 122 supporters. Start a petition today to change something you care about.