Petition Closed

Stop water rate hikes and demand transparency through a financial audit of SAWS

This petition had 239 supporters

As we face a changing climate we demand that the city of San Antonio looks to pass a just and equitable Climate Action Plan that addresses the water needs of a community projected to grow by 1 million by 2040.  SAWS and City Council must present alternative funding methods and long term sustainable ideas for infrastructure updates, greater conservation efforts and limits to urban sprawl with community engagement and fiscal transparency.  City Council should reject any large scale rate increases without making more effort to inform the community of their necessity.  San Antonio has a unique opportunity to focus on water sustainability as we evaluate our future and climate.   We should find long term solutions that make us the leader in providing for our communities and not another participant in a urban sprawl resource grab.

Community Demands

AUDIT PROJECTED WATER BILL RATE HIKES: 2018: 5.8%; 2019: 4.7%; 2020:12%; for a combined total increase of 20.5% over the next 3 years. Because of  these totals, we demand transparency with a financial audit of SAWS

.
VISTA RIDGE PIPELINE:We demand that our city push and create solutions that do not jeopardize the ecology or extract resources from other communities. We do not support taking water from other communities as a secure solution and demand greater conservation efforts from corporate and government use as well.

FISCAL LEADERSHIP: Giving executives raises and bonuses at a time when SAWS is pushing an almost 20% rate increase  sends the wrong message to community members who are being asked to pay more for projects.

RATE STRUCTURE TRANSPARENCY: As SAWS continues to demand more conservation and higher water bills for residential use, we demand a culture of transparency with language, efforts, and information that is accessible to all.  This includes breakdowns of corporate and government water use and rate structures.

We demand our city offer more transparency behind rate hikes and utility planning and vote No on upcoming rate hikes and efforts to push these rate increases without community input.

----------------------------------------------------------------------

Estamos pidiendo más transparencia detrás de los aumentos de tarifas para nuestros servicios públicos. A medida que enfrentamos un clima cambiante, exigimos que la ciudad apruebe un Plan de Acción Climática justo y equitativo que aborde las necesidades de agua de una comunidad que se proyecta crecerá en 1 millón para 2040. SAWS y el consejo municipal deben presentar métodos alternativos de financiación e ideas sostenibles a largo plazo para actualizaciones de infraestructura, mayores esfuerzos de conservación y límites a la expansión urbana con participación comunitaria y transparencia fiscal. El Concejo Municipal debe rechazar cualquier aumento de tarifas a gran escala sin antes informar a la comunidad de su necesidad. San Antonio tiene una oportunidad única de enfocarse en la sostenibilidad del agua a medida que evaluamos nuestro futuro y clima. Deberíamos encontrar soluciones a largo plazo que nos conviertan en un líder que provee para nuestra comunidad y no únicamente otro participante en un agarre de recursos de expansión urbana.

Demandas de la comunidad:

AUDITORÍA DE SAWS Y TARIFAS AFECTADAS:

Los números propuestos de alza de tasas son - 2018: 5.8%; 2019: 4,7%; 2020: 12%; para un aumento total combinado del 20.5% en los próximos 3 años. Debido a estos totales, exigimos transparencia con una auditoría financiera de SAWS.

OLEODUCTO VISTA RIDGE:

Exigimos que nuestra ciudad impulse y cree soluciones que no pongan en peligro la ecología ni extraigan recursos de otras comunidades. No apoyamos tomar agua de otras comunidades como una solución segura y exigimos mayores esfuerzos de conservación del uso corporativo y gubernamental.

LIDERAZGO FISCAL:

Dar a los ejecutivos aumentos y bonos en un momento en que SAWS está impulsando un aumento de casi el 20% en las tarifas envía el mensaje equivocado a los miembros de la comunidad a quienes se les pide que paguen más por los proyectos.

TRANSPARENCIA DE LA ESTRUCTURA DE LA TARIFA:

A medida que SAWS continúa exigiendo más conservación y mayores facturas de agua para uso residencial, exigimos una cultura de transparencia con lenguaje, esfuerzos e información que sea accesible para todos. Esto incluye los desgloses del uso del agua corporativo y del gobierno y las estructuras de tarifas. Además, SAWS necesita tomar en cuenta los salarios actuales y el costo de vida para garantizar que las alzas de tasas se mantengan accesibles.

Exijimos que nuestra ciudad ofrezca más transparencia detrás de los incrementos de tarifas y la planificación de servicios públicos, y vote “no” en las próximas alzas de tasas y los esfuerzos para impulsar estos aumentos de tarifas sin la participación de la comunidad.

Today: Southwest Workers' Union is counting on you

Southwest Workers' Union San Antonio, Texas needs your help with “San Antonio City Council : Stop water rate hikes and demand transparency through a financial audit of SAWS”. Join Southwest Workers' Union and 238 supporters today.