0 a signé. Allez jusqu'à 100 !

(La version française suit)

Hello,

The goal of this petition is to have CDN/NDG Mayor Russell Copeman’s bonus salary, a minimum of $22,800 annually, be donated to a charitable organization in the borough. This salary bonus was approved under former borough Mayor Michael Applebaum’s administration and was designed to bolster a mayor’s official annual salary.

Russell Copeman is a member of Equipe Coderre.

Here are the reasons why the salary bonus must be ended:
Russell Copeman has justified this bonus by saying that he ‘manages’ a large borough (schools, hospitals, Saint Joseph’s Oratory, etc.) and that this takes additional time. See the Montreal Gazette’s article ‘Budgets may be tight, but some boroughs find money to top up councilor salaries’ Dec. 3rd, 2014.

But there is a contradiction as Russell Copeman has many responsibilities outside the borough, for which he is remunerated quite generously as he is a:
• Member of Montreal’s Executive Committee, responsible for housing, urban planning, and real estate management and planning
• Member of the Agglomeration Council (with Dollard-des-Ormeaux, Dorval, Côte Saint-Luc, Hampstead, VMR, Westmount, etc.)
• Responsible for the Office de consultation publique de Montréal
• Responsible for Montreal’s City hall renovation project of $87 million

There is a definite contradiction here, because, in reality, we have a part-time mayor running the borough.

In 2013, when Russell Copeman was part of ‘Coalition Montréal Marcel Côté,’ he wrote and stressed that ‘integrity’ was one his core values.

On June 20th, 2017, during a ‘Let’s talk’ meeting in Loyola, Irwin Rapoport asked him if he would refrain from voting on a motion to end the extra salary that he receives, his reply was ‘Nice Try.’

Copeman's salary in 2016 without the extra: at least $148,836 + an expense account of $16,216 ..........thanks to us.

Based on the information that has been provided (see above), we ask you to please sign and share this petition. We already have dozens of signatures names on paper. We would also like to note that Sue Montgomery, who is running to become the mayor of the borough (for Projet Montreal) in the November municipal elections, has also signed the petition.

Thank you.

---------------------------------------------------------------

Bonjour,
Le but de cette pétition est de faire annuler l’extra annuel d’au moins $22,800 que reçoit Russell Copeman maire de l’arrondissement Côte-des-neiges/Notre-Dame-de-Grâce . Cet extra voté sous Michael Applebaum s’ajoute à son salaire de maire.

Voici pourquoi :

Russell Copeman justifie cet extra en disant qu’il gère un grand arrondissement avec plusieurs institutions (écoles, hôpitaux, l’Oratoire Saint-Joseph) et que cela lui prend beaucoup de son temps. Voir l’article de la Gazette ‘Budgets may be tight, but some boroughs find money to top up councillor salaries’ daté du 3 décembre 2014.

Russell Copeman est membre de l'Equipe Coderre.

D’autres part, Russell Copeman a de nombreuses responsabilités à l’extérieur de l’arrondissement qui sont aussi payantes :
•Membre du Comité exécutif
•Membre du conseil d'agglomération (avec les villes de Dorval, Côte Saint-Luc, Hampstead, VMR, etc.)
•Responsable de l'habitation, de l'urbanisme, de la gestion et de la planification immobilière
•Responsable de l’Office de consultation publique de Montréal
•Responsable de la rénovation de l’hôtel de Ville de Montréal, un projet de $ 87 Millions

Nous y voyons une contradiction car nous avons un maire à temps partiel.

En 2013 lorsque R. Copeman se présentait sous la bannière de ‘Coalition Montréal Marcel Côté’, il a écrit qu’une de ses valeurs principales était l’intégrité.

Le 20 juin 2017, lors d’un tête-à-tête avec quelques résidents de Loyola, Monsieur Irwin Rapoport lui a posé la question à savoir s’il donnerait son extra de plus de $22,800 à un OSBL qui aide les démunis de l’arrondissement, notre maire la répondu ‘Nice try’.

La rémunération de Copeman en 2016 sans cet extra: au minimum $148,836 + un compte de dépenses de $16,216.

A la lumière de ces informations, veuillez signer cette pétition. Nous avons déjà plus de 40 signatures sur papier dont celle de Mme Sue Montgomery qui se présente comme mairesse de l’arrondissement aux prochaines élections municipales en novembre 2017 pour Projet Montréal.

Cordialement,

Michelle compte sur vous aujourd'hui

Michelle CHARTRAND a besoin de votre aide pour sa pétition “Russell Copeman: L'extra annuel de + $22,800 que reçoit Russell Copeman doit être donné à un OSBL”. Rejoignez Michelle et 88 signataires.