Give us a gay champion in League of Legends!

0 have signed. Let’s get to 100!

After Xayah and Rakan's release, the lack of variety within League of Legends has become obvious with regard to the champion's sexual orientation. As players we express our displeasure with this and we ask a Riot Games Inc. and its employees that consider integrating the LGBTTQI community through the creation of champion that makes clear that it belongs to it, and not only through a lost communication in a forum, but with quotes, history and relations with other champions (whether their feelings are reciprocated or not).

If we want tomorrow to have a more inclusive and less toxic community, we need today to normalize homosexuality, bisexuality and other orientations and identities in the virtual platforms that connect people of all ages and from all corners of the world. Other games like Overwatch and Life is strange have already taken this step, having characters like Tracer and Chloe, who are part of the LGBTTQI community and have been both accepted and acclaimed for their positive portrayal of it.

The League of Legends's community has already expressed its way of seeing this topic through fanarts, fanfics, etc. (Vi and Caitlyn, for example), thus demonstrating the need to not label the 136 champions already available as heterosexuals.

We hope that the gathered signatures exemplify that we are eager to be part of a more inclusive game every day, encouraging Riot Games to ignore the inevitable initial backlash that the decision may have in pursuit of a more inclusive future.

Sincerely,
the players.

--------------------------------------------

Después del lanzamiento de Xayah y Rakan, se ha vuelto obvia la falta de variedad dentro del League of Legends en lo que respecta a la orientación sexual de los campeones. Como jugadores expresamos nuestro descontento con esto y pedimos a Riot Games Inc. y sus empleados que consideren integrar a la comunidad LGBTTQI a través de la creación de algún campeón que deje claro que pertenece a ella, y no solamente a través de un comunicado perdido en un foro, sino con frases, su historia y relaciones con otros campeones (sean o no correspondidos sus sentimientos).

Si queremos el día de mañana tener una comunidad más inclusiva y menos tóxica, necesitamos hoy normalizar la homosexualidad, bisexualidad y demás orientaciones e identidades en las plataformas virtuales que conectan a gente de todas las edades y de todos los rincones del mundo. Otros juegos como Overwatch y Life is strange ya han dado este paso, teniendo a personajes como Tracer y Chloe, quienes forman parte de la comunidad LGBTTQI y han sido tanto aceptadas como aclamadas por su representación positiva de la misma.

La comunidad del League of Legends ya ha expresado su forma de ver este tema a través de fanarts, fanfics, etc. en los que se ponen en pareja personajes de un mismo género (Vi y Caitlyn, por ejemplo), evidenciando así la necesidad de no encasillar como heterosexuales a los 136 campeones ya disponibles.

Esperamos que las firmas juntadas ejemplifiquen que estamos ansiosos de formar parte de un juego cada día más inclusivo, animando a Riot Games a ignorar la inevitable reacción negativa inicial que la decisión pueda llegar a tener en pos de un futuro más inclusivo.

Atentamente,
los jugadores.

Today: Prisicilla is counting on you

Prisicilla Ferrari needs your help with “Riot Games: Give us a gay champion in League of Legends!”. Join Prisicilla and 28 supporters today.