Petition Closed

Continuity for Ocas Magazine. Continuidade da Revista Ocas.

This petition had 39 supporters

Guarantee the continuity of Ocas Magazine, recognizing the importance of the initiative and believe that government and civil society can contribute to its expansion. Ocas magazine is a chance for real change in the life of people in social and economic vulnerability, mainly with difficulties in entering the job market. The interaction that happens in the purchase/sale time allows the street vendor to establish contacts and give new and autonomous steps towards reintegration. The goal is to give them the instruments to regain self-esteem, creating mechanisms for the individual to become its own transformation agent, been Ocas a passage, not the final destiny.
Garantir a continuidade da revista Ocas, reconhecendo a importância dessa iniciativa e crendo que governo e sociedade civil devam contribuir para sua expansão.
"A revista é uma chance de mudança efetiva na vida das pessoas em situação de vulnerabilidade social e econômica, ou seja, com dificuldades para entrar no mercado de trabalho. A interação decorrente da compra e da venda da publicação permite que os vendedores estabeleçam contatos e deem novos e autônomos passos de reintegração. O objetivo é fornecer instrumentos de resgate da autoestima dos vendedores, criando mecanismos para que o indivíduo se torne seu próprio agente de transformação, de forma que Ocas” seja um ponto de passagem, e não o destino definitivo".

Today: Davi is counting on you

Davi Padilha Bonela needs your help with “Revista Ocas , Ocas Street Paper - Brazil: Continuity for Ocas Magazine. Continuidade da Revista Ocas.”. Join Davi and 38 supporters today.