Remove the Christopher Columbus Statue in Arecibo, Puerto Rico

0 have signed. Let’s get to 7,500!

English:

We, the people of Indigenous Taíno/Arawakan descent, petition for the removal of the “Birth of the New World” Monument that is currently placed in Arecibo, Puerto Rico.

The “Birth of the New World” statue was dedicated in 2016 by Zurab Tsereteli, a Russian-Soviet Artist. When it was dedicated, it became North America’s tallest monument standing at 360 feet. Before being accepted in Puerto Rico, the artist had offered the statue to the city of Baltimore, Fort Lauderdale, Miami, New York City and Columbus, Ohio. The cities had all rejected the statue.

Christopher Columbus, who is depicted in the statue, committed genocide in the Caribbean. He contributed to the estimated death of 90% of the Indigenous peoples of the Caribbean. In Puerto Rico (Boriken), Columbus and his men enslaved, murdered, maimed, raped and stole sacred gold from the Indigenous people they encountered upon arriving in the Caribbean. Christopher Columbus represents a very traumatic part of history for Puerto Rico and the Caribbean. He represents pain for all Indigenous people. We asked that this monument be removed.

Please sign this petition to support the removal of this traumatic reminder of genocide. Our people don’t deserve to have this on our island after all that has happened to our ancestors.

Thank you and please share. Abundant blessings (Seneko Kakona).

Español:

Nosotros, los pueblos de ascendencia indígena Taíno / Arawakan, solicitamos la eliminación del Monumento al "Nacimiento del Nuevo Mundo" que se encuentra actualmente en Arecibo, Puerto Rico.

La estatua del "Nacimiento del Nuevo Mundo" fue dedicada en 2016 por Zurab Tsereteli, un artista ruso-soviético. Cuando se dedicó, se convirtió en el monumento más alto de América del Norte a 360 pies. Antes de ser aceptado en Puerto Rico, el artista había ofrecido la estatua a la ciudad de Baltimore, Fort Lauderdale, Miami, Nueva York y Columbus, Ohio. Todas las ciudades habían rechazado la estatua.
Cristóbal Colón, representado en la estatua, cometió genocidio en el Caribe. Contribuyó a la muerte estimada del 90% de los pueblos indígenas del Caribe. En Puerto Rico (Boriken), Colón y sus hombres esclavizaron, asesinaron, mutilaron, violaron y robaron oro sagrado de los pueblos indígenas que encontraron al llegar al Caribe. Cristóbal Colón representa una parte muy traumática de la historia para Puerto Rico y el Caribe. Representa el dolor para todos los pueblos indígenas. Pedimos que este monumento fuera removido.

Firme esta petición para apoyar la eliminación de este recordatorio traumático del genocidio. Nuestra gente no merece tener esto en nuestra isla después de todo lo que le ha sucedido a nuestros antepasados.

Gracias y por favor comparte. Abundantes bendiciones (Seneko Kakona).