Rescue Yemen (UNHCR and Other Authorities) Assistance is needed

0 have signed. Let’s get to 15,000!


Yemen situation is a disaster and getting worse day to another, and that is not limited to those who are living temporarily at the neighbor country (Saudi Arabia) and can be returned to Yemen at any moment, as they can not afford living expenses and current conditions. As they are not receiving SUPPORT as literally it should be ..! (Where this is our responsibility as HUMAN worldwide to support each other against life crisis to pass it somehow and stand up again).


Currently, We checked with UNHCR in Saudi-Riyadh who can ONLY support refugees in Financial and Health cases, and they do not send refugee outside Saudi to those safe countries which are known by receiving refugees such as (USA, Canada, Sweden ... etc.) and that is because UNHCR agreement with Saudi does not include sending refugees from Saudi to abroad, and that was informed clearly by them upon our visit.

(Money and Medical Assistance) are not everything for Yemeni case, because Yemenis are looking for Sustainability (Education, House, Security, Health and Food ..etc). Yemenis have a real crisis recently (We hope UN and all involved authorities worldwide will cooperate and act ASAP to extend full support to Yemenis especially in KSA and the Middle East to have the relocate condition activated, so they could get a proper life and continue their success which all world know about Yemeni people from their culture history.

We are part of this world too and wish to live safe, continue our work and life properly in a good environment. This message to everyone care and has feelings, and humanity for others despite (Nationality, Color, Race, Religion or any matter).

Thanks for your time in reading this important petition.

Best Regards,

#Human_Rights,#UNHCR,#Yemen,#USA,#Canada,#UK,#War,#Help,#Refugee,#Immigration,#UN,#Peace.

====================================

الوضع في اليمن عبارة عن كارثة، ويزداد سوءاً يوماً تلو الآخر، وهذا لا يقتصر على أولئك الذين يعيشون مؤقتا في الدولة المجاورة (المملكة العربية السعودية) ويمكن إعادتهم إلى اليمن في أي لحظة، لأنهم لا يستطيعون تحمل نفقات البقاء والمعيشة الحالية والنفقات المالية، كما أنهم لا يتلقون (الدعم) بما تعنية الكلمة حرفياً وينبغى أن يكون الدعم، وتلك هي مسؤوليتنا جميعا كبشر في أنحاء العالم بأن نساعد بعضنا البعض في الأزمة الحالية حتى نجتازها ونقف من جديد).

حالياً، تم زيارة المفوضية السامية لحقوق اللاجئين للأمم المتحدة في المملكة العربية السعودية (الرياض) والذين يقدمون للاجئين فقط المساعدة للحالات المادية والصحية، ولا يقومون بإرسال اللاجئين للدول المعروفة باستقبالها للاجئين مثل (أمريكا، كندا، السويد وغيرها) ويعود ذلك بسبب أن الاتفاقية المبرمة بين الحكومة السعودية والمفوضية في السعودية لا تشمل خاصية إرسال اللاجئين من السعودية للخارج، وذلك تم إبلاغنا به بشكل واضح.

(المال والمساعدة الطبية) ليس كل شئ بالنسبة لليمنيين، لأن اليمنيين حالياً هم بحاجة إلى الاستقرار (مادياً،صحيا،نفسياً، التعليم، الغذاء، السكن، الآمن ... الخ) وهم يواجهون أزمة حقيقة في الوقت الحالي (نأمل من المفوضية السامية لحقوق اللاجئين للأمم المتحدة والجهات المعنية في أرجاء العالم باتخاذ إجراء فوري بأسرع ما يمكن لتقديم الدعم الكامل لليمنيين خاصة الذين يقيمون في المملكة العربية السعودية والشرق الأوسط ليحصوا على خاصية الانتقال واللجوء، لكي يحصلوا على حياة مناسبة والاستمرار في حياتهم المهنية والنجاح كما هو معروف عنهم لدى العالم في تاريخ ثقافته.

نحن جزء من هذا العالم، ونود أن نعيش حياة آمنة، ونواصل عملنا وحياتنا والعيش بشكل صحيح في بيئة جيدة، وهذه الرسالة لكل من لدية قلب ومشاعر وإنسانية اتجاه الآخرين 

ونحن جزء من هذا العالم أيضا، ونود أن نعيش آمنة، ومواصلة عملنا والحياة بشكل صحيح في بيئة جيدة. هذه الرسالة للجميع واحد لديه مشاعر وانسانية اتجاه الآخرين بغض النظر عن (الجنسية، اللون، العرق، الدين أو أي عنصر آخر).

شاكر لكم وقتكم في قراءة هذه العريضة الهامة

أطيب التحايا ،،،

# حقوق_الإنسان # المفوضية، # اليمن، # USA، # كندا#، المملكة المتحدة # الحرب، # مساعدة # اللاجئين # الهجرة، # الامم المتحدة # السلام.



Today: N is counting on you

N A needs your help with “Rescue Yemen (UNHCR and Other Authorities) Assistance is needed”. Join N and 13,133 supporters today.