Remove the Transphobic Articles of Bill #2 in Québec!

0 have signed. Let’s get to 15,000!
At 15,000 signatures, this petition becomes one of the top signed on Change.org!

Chloe Sena started this petition to Government of Quebec and

This petition aims to plead the National Assembly of Québec to remove the transphobic articles of the Bill #2 proposal that was tabled on October 21st (http://www.assnat.qc.ca/en/travaux-parlementaires/projets-loi/projet-loi-2-42-2.html), on the basis that it would inflict the human rights of Québec citizens. Specifically, those who wish to live their lives without having officers of the law, bureaucrats, employers, and possibly others made aware of what their genitals look like. The articles that need to be removed or rewritten are articles: 23, 24, 26, 30, 33, 41, 42, 43 and 247.

Bill #2 states that Birth Certificates would now not only contain a gender marker but also a marker for their “biological sex”, which means every trans or intersex person who has genitalia that doesn’t match their gender identity would be instantly outed to any and everyone who can acquire their Birth Certificates. This opens these populations to even more discrimination than they already face.

The bill also stipulates that in order to change a “biological sex” marker they’d have to undergo surgery, which under the vague terminology used on the bill likely means sex reassignment and thus STERILIZATION of trans and intersex people who wish to live their lives without the Damocles sword that is the risk of being outed in a society that still discriminates them to this day.

For more details on the matter and updates, you can consult the Instagram page for the Centre for Gender Advocacy as well as my own.

As of now, the proposer of Bill #2, Simon Jolin-Barrette, has expressed his intention to rewrite the transphobic articles, but we have no guarantee that the rewriting of these articles will be done properly and in good faith. SJB claimed to have "listened to trans voices" when he originally tabled bill #2, and, clearly, that turned out to be a lie. As such it is of extreme importance for us to keep pressuring him and the members of the National Assembly into fulfilling their duties as our representatives.

________________________________________________________________

Cette pétition vise à plaider l'Assemblée nationale du Québec pour qu'elle retire les articles transphobes du projet de loi #2 déposé le 21 octobre (http://www.assnat.qc.ca/en/travaux-parlementaires/projets-loi/projet-loi-2-42-2.html), au motif qu'il porterait atteinte aux droits humains des citoyens québécois. Plus précisément, ceux qui souhaitent vivre leur vie sans que les officiers de justice, les bureaucrates, les employeurs et peut-être d'autres soient informés de l'apparence de leurs organes génitaux. Les articles qui doivent être supprimés ou réécrits sont les articles: 23, 24, 26, 30, 33, 41, 42, 43 et 247.

Le projet de loi n° 2 stipule que les certificats de naissance contiendront désormais non seulement un marqueur de genre, mais également un marqueur de leur « sexe biologique », ce qui signifie que chaque personne trans ou intersexe qui a des organes génitaux qui ne correspondent pas à son identité de genre serait instantanément révélée à tout et tous ceux qui peuvent acquérir leurs certificats de naissance. Cela expose ces populations à encore plus de discriminations qu'elles ne le font déjà.

Le projet de loi stipule également que pour changer un marqueur de « sexe biologique », ils devraient subir une intervention chirurgicale, ce qui, selon la terminologie vague utilisée sur le projet de loi, signifie probablement de la chirurgie genitale et donc une STÉRILISATION des personnes trans et intersexes qui souhaitent vivre leur vie sans l'épée de Damoclès qui est le risque d'être outed dans une société qui les discrimine jusqu’à nos jours.

Pour plus de détails sur la question et des mises à jour, vous pouvez consulter la page Instagram du Centre for Gender Advocacy et sur la miene.

Pour l'instant, l'auteur du projet de loi #2, Simon Jolin-Barrette, a exprimé son intention de réécrire les articles transphobes, mais nous n'avons aucune garantie que la réécriture de ces articles se fera correctement et de bonne foi. SJB a affirmé avoir "écouté des voix trans" lorsqu'il a initialement déposé le projet de loi n° 2, et, de toute évidence, cela s'est avéré être un mensonge. En tant que tel, il est d'une extrême importance pour nous de continuer à faire pression sur lui et sur les membres de l'Assemblée nationale pour qu'ils remplissent leurs fonctions comme nos représentants.

0 have signed. Let’s get to 15,000!