Remove Kean University Board Members Profiting from the Detention of Immigrants

0 have signed. Let’s get to 2,500!

Kean University’s diversity makes its education valuable. A May article unveiled the connection of Kean board members to the Elizabeth Detention Center. Anne Evans Estabrook (Vice-Chairperson of Wenzhou-Kean University) and her son (Trustee of Kean University) own Elberon Development Group. Estabrook serves as the company’s chairman, while Gibbons possesses the titles of President and CEO. Estabrook and Gibbons lease their property at 625 Evans St. Elizabeth, NJ to  CoreCivic , a large private prison company that has received billions from the detention of immigrants. Of those billions of dollars, at least $250,000 went to President Trump’s inaugural committee while an unknown amount has flowed into the coffers of Estabrook and Gibbons.

It’s deeply disheartening that Kean University has leadership profiting from the immigration system that has destroyed and separated families in the Kean community. These could very well be the families of our peers or students that Estabrook and Gibbons have harmed. Of New Jersey public colleges, Kean University enrolls the second-most undocumented students in the state. Undocumented immigrants cannot access financial aid, so they must pay Kean University out-of-pocket. These immigrants must work harder than their peers while continually looking over their shoulders for their personal and familial well-being. How could immigrants possibly feel safe on campus when we have leadership benefiting from a detention center down the road? How could Gibbons and Estabrook deliver unbiased decisions on behalf of Kean students while they hold financial interests in the detention of human beings in Kean’s community?

Kean University prides itself on its diversity. However, Kean gave the privilege of its leadership positions to individuals profiting from the inhumane treatment of family and friends in the Elizabeth Detention Center.

We are calling for Estabrook and Gibbons to resign from their positions at Kean University.

We are calling on Kean University to sever all ties with Anne Evans Estabrook and Dave Gibbons. These ties include but are not limited to:
- Estabrook as Vice-Chairperson of Wenzhou-Kean University
- Gibbons as Trustee of Kean University
- Estabrook garden and fountain adjacent to Kean Hall
- Dave Gibbons Conference Center in Kean Hall
- Anne Evans Estabrook Human Rights (ironic) Senior Fellowship

Governor Phil Murphy campaigned on promoting immigrant rights and protections. He campaigned on making New Jersey stronger and fairer. Upholding these promises would mean that Murphy would remove Estabrook and Gibbons from their Kean University positions if Kean, Estabrook, or Gibbons do not take action expeditiously.

For more information please see the Kean University Against Elberon website

La diversidad de los estudiantes de la Universidad de Kean es una de las cosas que hace su educación tan valuosa. Un articulo que salio en Mayo reveló la coneccion de los miembros de la Junta Directiva de Kean con el Centro de Detención del pueblo de Elizabeth. Anne Evans Estabrook (Vicepresidenta de la Junta Directiva de la Universidad de Wenzhou-Kean) y su hijo Dave Gibbons (Fideicomisario de la Universidad de Kean) son los dueños de Elberon Development Group. Estabrook sirve como la Presidenta de la Junta Directiva de la compañía, mientras que Gibbons es el Presidente y Director General. Estabrook y Gibbons alquilan su propiedad en 625 Evans St. Elizabeth, NJ a CoreCivic, una compañía grande de cárceles privadas que ha recibido billones de dólares por la detención de inmigrantes. Por lo menos $250,000 de esos billones de dólares fueron a la comité inaugural de Presidente Trump, mientras que una cantidad desconocida ha ido a los cofres de Estabrook y Gibbons.

Es absolutamente horrible que la Universidad Kean tenga líderes quién benefician económicamente del sistema de inmigración que ha destrozado y separado a familias en la comunidad de Kean. Estas familias que han sido dañadas por Estabrook y Gibbons podrían ser las de nuestros compañeros/as o estudiantes. De todas las universidades públicas de New Jersey, la Universidad de Kean tiende la segunda cantidad más alta de estudiantes indocumentados en el estado. Inmigrantes indocumentados no tienen acceso a becas de parte de la Universidad, entonces tienen que pagar sus matrículas sí mismos. Estos inmigrantes tienen que trabajar más que sus compañeros/as a la misma vez que tienen que preocuparse constantemente por el bienestar de sus familias. Cómo pueden los inmigrantes sentirse seguros en una Universidad cuando sus líderes benefician del centro de detención al lado del campus? Como pueden Gibbons y Estabrook ser imparcial en las decisiones que toman que impactan a los estudiantes de Kean, cuando sus intereses financieros están liados en la detención de los seres humanos de la comunidad de Kean?

La Universidad de Kean está muy orgullosa de su diversidad. Sin embargo, Kean ha otorgado sus puestas de liderazgo a individuales que benefician del tratamiento inhumano de familias y amigos que están detenidos en el Centro de Detención de Elizabeth.

Insistimos que Estabrook y Gibbons renuncien sus puestos en la Universidad de Kean.

Insistimos que la Universidad de Kean corte todos sus lazos con Anne Evans Estabrook y Dave Gibbons. Estos lazos incluyen, pero no se limitan a:

-       Estabrook como Vicepresidenta de la Junta Directiva de la Universidad de Wenzhou-Kean

-       Gibbons como Fideicomisario de la Universidad de Kean

-       El Jardín y la Fuente Estabrook al lado de Kean Hall

-       El Centro de Conferencia Dave Gibbons en Kean Hall

-       La Beca de Derechos Humanos (que ironía) de Anne Evans Estabrook

Nuestro Gobernador, Phil Murphy, hizo campaña prometiendo promover los derechos y las protecciones de los inmigrantes. Él hizo campaña prometiendo hacer a New Jersey un estado más fuerte y justo. Cumplir con estas promesas significa que Murphy echaría a Estabrook y Gibbons de sus puestos en la Universidad de Kean, si la Universidad de Kean, Estabrook, o Gibbons, no toman acción inmediatamente.

Si requiere más información, por favor mire al sitio web de la Universidad de Kean Contra Elberon.