Petition Closed
Petitioning Relevant Authorities

Petition to save the Rogil Matilha Dogs and for Action Against Owner

Supporters

To: Pres Câmara Aljezur; SEPNA & DGAV Portimão & Lisboa; Presi Fed de Caçadores. We demand that legal action be taken against Mr. Pedro Miguel Oliviera, owner of 40+ dogs kept at the “Matilha Envolta” in Rogil, Aljezur, Portugal where he kept these dogs abusively and starving. We request the disclosure as to the wherabouts of the 20+ dogs that he took from this location between May 20 and May 23 2013. We demand that the dogs be confiscated by the authorities so that help and veterinary care may be gotten to the surviving dogs. We demand that legal action be taken by the authorities against Mr. Pedro Miguel Oliviera for the abuse, mistreatment and possible murder that he inflicted upon the dogs that were under his care.
Complaints to the authorities against abusive conditions in which 40+ dogs were kept at a Matilha located in Rogil, Aljezur begun in December 2012. Although many visits were made by the authorities to the site the dogs remained at this location and in these conditions for over 5 months. After publication of the photos and situation by SOS Algarve Animals on Monday May 20, 2013 another visit was scheduled to the location by the authorities for Friday May 24th, 2013. The owner received notification that the visit would take place, and by the time the authorities arrived on Thursday May 23rd, the dogs had been removed from the location and Mr. Pedro Oliviera gave no substantive explanation to the whereabouts of the missing dogs.
Thus we appeal to the authorities demanding action so that the animals can be rescued from the abuses which they have suffered and which we believe they continue to suffer. The complete report can be found at http://sosalgarveanimals.com/a-matilha-dogs-story

(Portuguese) História da Matilha de Aljezur, Actualização 24 de Maio de 2013
Para assinar a nova petição “Exigimos Justiça” por favor clique em :” Petition to save dogs kept in abusive conditions at the Matilha Envolta located in Rogil, Aljezur and for action against Mr. Pedro Miguel Oliviera, owner".
Exigimos que sejam tomadas medidas em relação ao Sr.Pedro Miguel Oliveira, dono de mais de 40 cães mantidos na “Matilha Envolta” em Rogil, Aljezur, Portugal, onde mantém estes cães em condições péssimas e a passar fome. Pedimos que seja divulgado o paradeiro destes mais de 20 animais que o Sr.Pedro, entre 20 de Maio e 23 de Maio de 2013, mudou de sítio. Exigimos que estes cães sejam confiscados pelas autoridades para que cuidados veterinários cheguem até eles. Exigimos, também, que as autoridades tomem medidas contra o Sr.Pedro Miguel Oliveira pelo abuso, maus tratos, e pelos cães que possivelmente morreram devido à falta de assistência médica, comida e até mesmo água , que estavam ao seu cuidado.
Foram feitas queixas às autoridades pelas condições abusivas que estes cães viviam em Decembro de 2012. Apesar de várias visitas ao local terem sido feitas pelas autoridades, estes animais continuaram a viver e a sofrer maus tratos durante mais de 5 meses. Depois da publicação de fotos acerca desta situação pela SOS Algarve Animals na Segunda-Feira, dia 20 de Maio de 2013, foi agendada outra visita ao local pelas autoridades, Sexta-Feira, dia 24 de Maio,2013. O dono recebeu uma notificação acerca desta visita, e dia 23 de Maio, Quinta-Feira quando as autoridades chegaram ao local, todos os cães tinham desaparecido e o Sr.Pedro Oliveira não deu absolutamente explicações nenhumas nem o possível paradeiro destes animais.

Letter to
Relevant Authorities