NO VOLEM MODERNITATS AL COSTAT DEL MICALET

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 100!

S'acosta una empastrada més en un dels llocs més significatius de la ciutat, el campanar del Micalet. Tornarem a sofrir aquest afany d'alguns arquitectes de parasitar la bellesa d'un entorn per mostrar els seus mediocres dissenys. És molt curiós que aquestes suposades modernitats no les facen en entorns on no trenquen amb l'estètica, per exemple barris perifèrics on abunda l'arquitectura sense personalitat, però en aquests llocs no tenen l'aparador del carrer Micalet i es limiten, aquí si, a imitar aquesta terrible arquitectura sense identitat.
No es tracta de fer un fals històric, com en els palaus de la Generalitat o el Marqués de Dosaigües, es tracta de conservar la trama històrica, però no només la trama, fer un edifici que no destaque ni en modernitat ni a imitació, que passe desapercebut el màxim possible, almenys en les seues façanes exteriors. Sembla que s'ha salvat la trama històrica, enfront de la reivindicació d'alguns veïns que pretenien una plaça per així aconseguir tenir vistes a l'edifici més emblemàtic de la ciutat, tot i ser conscients que quan van comprar el seu habitatge no les tenien. També sembla que la permeabilitat de la plaça interior tracta de beneficiar els negocis de restauració de l'entorn, un benefici sobrevingut que tampoc s'entén molt quan implica la transformació de la trama medieval que no dóna espai per a aquestes terrasses tan rendibles.
És molt lamentable que Vicent Sarrià del PSOE, regidor de Desenvolupament Urbà seguisca amb aquesta política d'intervencions nocives en el nostre centre històric i els seus edificis emblemàtics que ja van dur a terme els seus companys en el passat i que tant va agradar al PP i que aquí tenim: Palau dels Borja, Museu de la Ciutat, Almodí, plaça de l'Arbre, edifici de vidre del carrer de la Pau, etc. i que Compromís ho accepte sense més.
Hi ha casos a Europa, com el Centre Georges Pompidou, amb una arquitectura trencadora que, si s'escau, va servir per a revitalitzar una zona degradada, era una opció, molt criticada, però va servir per a aquest fi. És el carrer Micalet una zona degradada?, l'única degradació la van produir els mateixos que van degradar el Cabanyal.
Hi ha casos com l'edifici al costat de la catedral de Sant Esteve de Viena, la Casa Haas de l'arquitecte Hans Hollein, que és una mostra més d'aquesta arquitectura que tracta d'aprofitar la bellesa de l'entorn per donar-se un bany de fama, un horror. O els edificis d'arquitectura neofeixista al voltant de la via Toledo a Nàpols que es van fer en una època molt concreta.
Aquest pretés edifici modern al costat de la Casa del Rellotger és un atac a l'entorn i a la identitat, no ho hauríem de permetre de cap manera

Hoy: Vicent josep cuenta con tu ayuda

Vicent josep Garcia necesita tu ayuda con esta petición «REGIDORIA DE DESENVOLUPAMENT URBÀ DE VALÈNCIA: NO VOLEM MODERNITATS AL COSTAT DEL MICALET». Únete a Vicent josep y 9 personas que ya han firmado.