Petición cerrada

Reducció dels preus de les matrícules universitàries

Esta petición ha conseguido 3.728 firmas

Davant la situació de precarització que estan vivint les universitats públiques catalanes amb unes retallades sense precedents, els i les estudiants ens trobem amb una regulació en la que perdem drets importants i ens situa en la pitjor època del sistema universitari públic des de l’arribada de la democràcia.

El Reial Decret 14/2012 del govern central i el Decret 77/2012 de preus de la Generalitat suposen un increment del 66’67% del preu de les matrícules, que acumulat als dos darrers anys suposa un increment del 80% del cost dels estudis.

Aquest increment, en el context actual de crisi, agreuja de forma injusta la situació d’aquelles persones que es troben amb dificultats per garantir la continuïtat dels seus estudis, comportant així l’exclusió per causes econòmiques i per tant vulnerat el dret a l’educació.

A Catalunya, patim el nivell de preus més elevat així com un sistema de beques clarament insuficient que fa que les persones que volen estudiar a Catalunya tinguin un greuge comparatiu respecte a la resta de Comunitats Autònomes, vulnerant el dret d’igualtat.

Davant d’aquesta situació, els estudiants hem decidit portar al govern de la Generalitat davant la justícia. Fem una crida a tots els i les estudiants, joves investigadors, associacions i òrgans de representació així com a la comunitat universitària i a la societat en general, per solidaritzar-se amb aquesta situació i donar suport a aquesta iniciativa.

Per una universitat pública i de qualitat!

Hoy: Estudiants - UAB cuenta con tu ayuda

Estudiants - UAB necesita tu ayuda con esta petición «Reducció dels preus de les matrícules universitàries». Únete a Estudiants - UAB y 3.727 personas que ya han firmado.