Petitioning HHS, Washington D.C. U.S. Department of Health and Human Services (HHS, Washington D.C.) and 11 others

Recognize August 16th as "National Heterosexual Men's HIV/AIDS Awareness Day"

There are approximately 36.7 million people in the world living with HIV and 1.2 million people in the United States alone. A significant percentage of those living with the virus are heterosexuals including many straight men who struggle to find their voice within this pandemic. Straight positive men, like myself, are living with a condition that is highly stigmatized and believed by the general public to only happen to already marginalized groups within society; namely gay men/msm, sex workers, and IV drug users. This has greatly contributed to many of them living in silence, shame, and fear. Therefore, contributing to a decline in treatment adherence, negative lasting impacts on mental health, and disclosure challenges.

The creation, recognition, and implementation of August 16th as, National Heterosexual Men's HIV/AIDS Awareness Day, will help break the barriers of stigma and give a sense of community to a group of people living with HIV/AIDS that is all too often left out of the conversation. Will you help the cause today by signing your name and urging the CDC to take this step in support of heterosexual men across the country living with HIV?

------------------------------------------------------------------------------
                                            Version en Español

Hay aproximadamente 36.7 millón de personas en el mundo viviendo con el VIH y 1.2 millón en los EEUU. Un porcentaje significante de personas viviendo con VIH/SIDA son heterosexuales incluyendo muchos hombres heterosexuales quienes se debaten encontrar su voz en este pandemia. Hombres heterosexuales, como yo, estamos viviendo con una condición estigmatizada y creída por el publico general para afectar solamente grupos ya marginados en la sociedad; hombres gays/msm, trabajadores sexuales, y IV usadores de drogas. Esto ha contribuido a mucho de ellos viviendo en silencio, vergüenza, y miedo. Por lo tanto, contribuye al
disminución de la adherencia al tratamiento, impactos de largo plazo para su salud mental, y retos de divulgación.

La creación, reconocimiento, y implementación de Agosto 16 como, Día Nacional de la Consciencia de VIH/SIDA Para Hombres Heterosexuales, va a ayudar romper las barreras de estigma y dar un sentido de comunidad a un grupo que muchos veces que se deja afuera de la conversación. Ayudaras a nosotros hoy y FIRMAR tu nombre para empujar el CDC tomar este paso para apoyar hombres heterosexuales viviendo con el VIH a través del país?

This petition will be delivered to:

Joshua Middleton started this petition with a single signature, and now has 215 supporters. Start a petition today to change something you care about.

Today: Joshua is counting on you

Joshua Middleton needs your help with “Recognize August 16th as "National Heterosexual Men's HIV/AIDS Awareness Day"”. Join Joshua and 214 supporters today.