Petition Closed

Reclama a l'ATM que no augmenti els títols de transport per sobre l'IPC

Supporters
Denunciem que la pujada de tarifes del transport públic aprovades per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) retalla la capacitat adquisitiva dels treballadors i les treballadores, i molt especialment dels que perceben les rendes més baixes. Lamentem que l'ATM i TMB contribueixi un any més a la pèrdua de poder adquisitiu dels seus usuaris, en lloc d?ajudar-los en l'actual situació de crisi econòmica. La pujada per sobre del preu de la vida, que per al 2012 s'ha realitzat, és molt superior a anys anteriors. Les pujades a més, afecten a títols de transport molt utilitzats com la T-10, que ha pujat més del 12% o la T50/30 que ha pujat més del 10%. Les baixades a títols de transport com la T-Mes (d'un 2%) o la T-Trimestre (que només és utilitzat per un 0,5% dels usuaris), no compensen les pèrdues que patiran els ciutadans i ciutadanes, en especial els de renda més baixa. En meitat de la crisi, on nombrosos ciutadans i ciutadanes es troben en major risc de pobresa i en situació d'atur, en una situació on s'esta produint retallades salarials, congelacions de les pensions, caigudes de l'activitat en empreses que fan que hagin de tancar temporalment o definitivament, en moments on els treballadors autònoms han vist caure les seves rendes, pujar els preus dels títols de transports més utilitzats com la T-10 o la T-50/30 afecta greument a aquests segments de població. Creiem que l'ATM i les administracions que conformen el seu consell d'administració (Generalitat i entitats municipals), haurien de tenir la sensibilitat per mantenir certa moderació en les tarifes de transports i no ajudar en aquest procés d'empobriment dels ciutadans de l'Àrea Metropolitana.
This petition was delivered to:
  • Autoritat del Transport Metropolità

UGT de Catalunya started this petition with a single signature, and now has 1,832 supporters. Start a petition today to change something you care about.