EXCESSIVELY LOUD BOATS DRIVING YOU CRAZY?

0 have signed. Let’s get to 1,500!
At 1,500 signatures, this petition is more likely to get picked up by local news!

Decibel Coalition started this petition to decibel@safequiet.ca

Excessively Loud Boats Driving You Crazy?

With your help the Decibel Coalition is going to change this in Canada.

Excessively loud boat motor noise caused by high-performance boats with no mufflers have been a persistent and pervasive problem on Canadian waterways for many years.

All boats in Canada must have a working muffler.  (Small Vessel Regulations SOR/2010-91) However, it is too difficult to enforce so police and enforcement agencies will not lay charges and the problem continues to grow unstopped. Effective and efficient enforcement requires the addition of performance standards for mufflers, measured in decibels, with easy to implement measurement and enforcement procedures.

The Decibel Coalition was formed in the fall of 2019 by Safe Quiet Lakes with the objective of lobbying Transport Canada to enhance the regulation to include decibel limits on boat motor noise.  Today we have over 40 lake associations as members representing over 90,000, and growing, water front and inland property owners in BC, Alberta, Ontario and Quebec. We also have 7 Ontario municipalities and one in BC that support our objectives.

This is not overly complicated or new. About 30 states in the USA have had decibel limits in place, some since the late 1980’s. The EU has decibel standards on boat motor noise as well. The decibel limits set are very consistent. Canada needs to modernize its regulations and to bring us up to international standards.

Please sign this petition and add comments. Tell us a story about where and how excessively loud boats affect your peace and quiet. Your stories will help us convince the Canadian Government and Transport Canada that the regulations need to be improved and get excessively noisy boats off our waterways!

The petition is simple:

Enhance the Small Vessel Regulation SQR/2019-91 to include performance standards on boat mufflers measured in decibels with efficient and effective enforcement procedures.  This will give enforcement agencies the tools they need and make our waterways quieter, more respectful and more enjoyable for all.

If you know of an association that would like to join the Decibel Coalition please email to decibel@safequiet.ca.

Des bateaux excessivement bruyants vous rendent fou ?

Avec votre aide, la Decibel Coalition va changer cela au Canada.

Le bruit excessivement fort des moteurs de bateaux causé par des bateaux haute performance sans silencieux est un problème persistant et omniprésent sur les voies navigables canadiennes depuis de nombreuses années.

Tous les bateaux au Canada doivent avoir un silencieux fonctionnel. (Règlement sur les petits bâtiments DORS/2010-91) Cependant, il est trop difficile à appliquer pour que la police et les organismes d'application de la loi ne portent pas d'accusations et le problème continue de s'aggraver. Une application efficace et efficiente nécessite l'ajout de normes de performance pour les silencieux, mesurées en décibels, avec des procédures de mesure et d'application faciles à mettre en œuvre.

La Decibel Coalition a été formée à l'automne 2019 par Safe Quiet Lakes dans le but de faire pression sur Transports Canada pour améliorer le règlement afin d'inclure des limites de décibels sur le bruit des moteurs de bateaux. Aujourd'hui, nous avons 36 associations de lacs en tant que membres représentant plus de 90 000 propriétaires de propriétés riveraines et intérieures en pleine croissance en Colombie-Britannique, en Alberta, en Ontario et au Québec. Nous avons également 7 municipalités en Ontario et une en Colombie-Britannique qui soutiennent nos objectifs.

Ce n'est pas trop compliqué ou nouveau. Environ 30 États des États-Unis ont mis en place des limites de décibels, certains depuis la fin des années 1980. L'UE a également des normes de décibels sur le bruit des moteurs de bateaux. Les limites de décibels définies sont très cohérentes. Le Canada doit moderniser sa réglementation et nous mettre aux normes internationales.

Veuillez signer cette pétition et ajouter des commentaires. Racontez-nous où et comment des bateaux trop bruyants affectent votre paix et votre tranquillité. Vos témoignages nous aideront à convaincre le gouvernement canadien et Transports Canada que la réglementation doit être améliorée et retirer les bateaux excessivement bruyants de nos cours d'eau !

La pétition est simple :

Améliorer le Règlement sur les petits bâtiments SQR/2019-91 pour inclure des normes de performance sur les silencieux de bateaux mesurés en décibels avec des procédures d'application efficaces et efficientes. Cela donnera aux organismes d'application de la loi les outils dont ils ont besoin et rendra nos cours d'eau plus silencieux, plus respectueux et plus agréables pour tous.

Si vous connaissez une association qui aimerait se joindre à la Coalition Decibel, veuillez envoyer un courriel à decibel@safequiet.ca.

0 have signed. Let’s get to 1,500!