Petition Closed
Petitioning Executive Director Raun Rasmussen

Support the Staff Union's Request for a Fair Contract

Members of the Legal Services Staff Association (LSSA), the union representing over 200 attorneys, paralegals, secretaries, social workers, process servers, and other professionals employed with Legal Services NYC (LSNYC) on May 15 rejected management’s contract proposal. The proposal demanded unprecedented cuts to health care and retirement benefits.

Employees at LSNYC, the nation’s largest provider of low-income civil legal services, are on strike for the first time in nearly 20 years.

LSSA members provide high quality free legal assistance in cases involving eviction, foreclosure, family law, domestic violence, immigration, access to public benefits, education, employment, and consumer rights. LSNYC attorneys and staff believe that management’s proposed cuts would undermine the organization’s model of retaining experienced advocates, in turn diminishing the direct legal services provided to clients.

We are asking LSNYC management to agree to a fair contract so these qualified and experienced employees can return to work on behalf of New Yorkers. We support LSSA in their request for a fair contract.

PETICION APOYANDO LOS EMPLEADOS DE SERVICIOS LEGALES DE NYC

Los miembros de la Asociación de Empleados de Servicios Legales (LSSA), la unión que representa a más de 200 abogados, asistentes legales, secretarias, portadores de citaciones, trabajadores sociales, y otros profesionales que trabajan con Servicios Legales de Nueva York (LSNYC) el 15 de mayo rechazaron la propuesta de contrato de la administración. La propuesta exigía cortes sin precedentes al plan médico y cortes a los beneficios de jubilación.

Los empleados de LSNYC, el mayor proveedor del país de servicios legales civiles a personas de bajo ingreso, están en huelga por primera vez en casi 20 años.

Miembros de LSSA proporcionan asistencia legal de alta calidad gratis en casos de desalojo, ejecución de hipoteca, derechos de familia, violencia doméstica, inmigración, acceso a beneficios gubernamentales, educación, empleo y derechos de consumidores. Abogados y otros empleados de LSNYC creen que los cortes propuestos por la administración debilitarían el modelo de la organización de retener abogados con experiencia, disminuyendo los servicios legales para los clientes.

Estamos pidiendo que la administración de LSNYC acceden un contrato justo para que estos empleados calificados y con experiencia puedan regresar a trabajar para los neoyorquinos. Apoya LSSA en su solicitud por un contrato justo.

Letter to
Executive Director Raun Rasmussen
Support the staff union's request for a fair contract so they can return to work.