JUSTICIA PARA RODOLFO, PERRITO ASESINADO EN SINALOA

Petition Closed

JUSTICIA PARA RODOLFO, PERRITO ASESINADO EN SINALOA

This petition had 98,988 supporters

Carola D. Escandon started this petition to Gobernador de Sinaloa Quirino Ordaz and

(Spanish and English)

“Rodolfo Corazón” era el nombre de un perrito muy querido por los habitantes de Los Mochis, Sinaloa, que fue asesinado por un hombre con una hacha, el nombre del hombre identificado en el video es JOSE LUGO OCARANZA.

La noticia del asesinato de dio a conocer mediante un video que circuló en Internet, donde se ve como el sujeto lesiona al perro con un hacha y después se retira, se dice que el motivo de la agresión fue porque “Rodolfo Corazón” mordió a una mujer y fue la pareja de joven quien decidió acabar trágicamente con la vida de la mascota de la colonia.

ESTA PETICION ES PARA HACERLE SABER A LAS AUTORIDADES QUE ESTO NO DEBE Y NO PUEDE SER ACEPTADO!!!! SE TIENE QUE HACER JUSTICIA !!! EL HOMBRE RESPONSABLE DE ESTE CRIMEN TIENE QUE SER DETENIDO Y TIENER QUE ATENERSE A CONSECUENCIAS LEGALES.

PERSONALMENTE CREO QUE EL PROBLEMA MAS GRANDE DEL ABUSO ANIMAL ES QUE LA GENTE SE SIENTE MUY LIBRE DE HACERLE DAÑO A LOS ANIMALES POR QUE SABEN QUE NO TIENEN VOZ, PERO ESO CAMBIA HOY! TENEMOS QUE MOSTRAR CUAN ALTA ES LA VOZ DE RODOLFO Y DE TODOS LOS ANIMALES CALLEJEROS QUE NO TIENEN FAMILIA QUIEN LOS PROTEJA.

QUE EL GOBERNADOR DE SINALOA VEA ESTO Y HAGA UN CAMBIO!!! QUE SE HAGA UN ARRESTO !!!!! ESO ES LO QUE ESTAMOS PIDIENDO!!!!! JUSTICIA

(ENGLISH)

On April 12, 2021 in a city named LOS MONCHIS in Sinaloa MEXICO a man identified as JOSE LUGO OCARANZA killed an innocent stray dog named RODOLFO CORAZON, a dog who was loved by the community and even fed by the people who lived in the area. They remember the dog as a friendly stray dog who always wanted to feel love and play with anyone who was willing to play with him.

Jose killed Rodolfo with a machete, a lot of people saw this man in rage and were afraid to intervene since he had a weapon and they didn't but someone recorded the brutality of this and as he shouted "enough, leave him alone" by then rodolfo wasn't alive and the man is seeing walking away from the scene waving to the camera.

A LOT OF PEOPLE from the city have been stepping outside their homes and marching in protest for Rodolfo and other animals. This is something we see on daily basis, WE NEED TO DO BETTER. This petition is to DEMAND GOVERNOR Quirino Ordaz to DO SOMETHING ABOUT IT, ARREST THE MAN ! WE HAVE A NAME, WE HAVE A VIDEO, WE HAVE WITNESSES ! animal cruelty is too common because there aren't enough laws to protect animals.

THANK YOU FOR TAKING THE TIME TO SIGN THIS, THANK YOU FOR SHARING IT!

Petition Closed

This petition had 98,988 supporters