Keep Cleveland Elementary School in Pasadena, CA open

0 have signed. Let’s get to 100!
At 100 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Bob Garcia IV started this petition to PUSD Board of Education

The Pasadena Board of Education made the decision to vote 5-2 in favor of shutting down Cleveland Elementary school located on 524 Palisade St Pasadena, CA 91103 following the 2018-19 school year. This is a decision that greatly impacts the students, faculty, and families involved with the school.

It has seemingly been a continued shift by the district over the last few years with the persistent stripping of resources and faculty that the school has had for nearly the last decade. This has dwindled down the teaching staff to just four full-time educators that cover five grade levels from kindergarten on through fifth grade.

This is a far cry from the 23 teachers that were in total on staff back in 2009, which is a number that has progressively gotten smaller as the years have rolled on by. This has pushed the number of students down even to below 100 enrolled for this school year that is far less than the 375 children that were on the roster nine years ago.

It has all proceeded to the point where it has become convenient in the minds of most of the Board of Education to close down Cleveland after this school year without any solid reasoning for that decision aside from it being a casualty for the budget. This is an unjust act that displaces the students and families that have had generations of children gain their education from the school that had at one point been the place where sports hero and civil rights advocate Jackie Robinson attended in his youth nearly 90 years ago.

In closing, please help us keep Cleveland Elementary open as it is a not only an important part of the history of the city of Pasadena but also an essential part in providing education to the youth of today and future generations.

La Junta de Educación de Pasadena tomó la decisión de votar 5-2 a favor de cerrar la escuela primaria Cleveland ubicada en 524 Palisade St Pasadena, CA 91103 después del año escolar 2018-19. Esta es una decisión que afecta en gran medida a los estudiantes, profesores y familias involucradas con la escuela.

Aparentemente, ha sido un cambio continuo en el distrito durante los últimos años con la persistente reducción de recursos y facultades que la escuela ha tenido durante casi la última década. Esto ha reducido el personal docente a solo cuatro educadores de tiempo completo que cubren cinco niveles de grado desde jardín de infantes hasta quinto grado.

Esto está muy lejos de los 23 maestros que fueron en total en el personal en 2009, que es un número que se ha ido reduciendo progresivamente a medida que pasan los años. Esto ha reducido el número de estudiantes a menos de 100 inscritos para este año escolar, que es mucho menos que los 375 niños que estaban en la lista hace nueve años.

Todo ha llegado al punto en que se ha vuelto conveniente para la mayoría de los miembros de la Junta de Educación de cerrar Cleveland después de este año escolar sin ningún razonamiento sólido para esa decisión, aparte de ser una víctima para el presupuesto. Este es un acto injusto que desplaza a los estudiantes y familias que han tenido generaciones de niños obteniendo su educación en la escuela que en algún momento fue el lugar donde el héroe del deporte y defensor de los derechos civiles Jackie Robinson asistió a su juventud hace casi 90 años.

Para terminar, ayúdenos a mantener abierta Cleveland Elementary, ya que no solo es una parte importante de la historia de la ciudad de Pasadena, sino también una parte esencial para brindar educación a los jóvenes de hoy y las generaciones futuras.

0 have signed. Let’s get to 100!