AIDER LES ORPHELINS & JEUNES FILLES DÉFAVORISÉES DU LIBERIA -

0 a signé. Allez jusqu'à 100 !

INSTITUT FLAMING-ONG POUR LA PRISE EN CHARGE DES ORPHELINS D'EBOLA ET JEUNES FILLES DÉFAVORISÉES DU LIBERIA

The project aims at providing primary and secondary and vocational educational services to orphaned and underprivileged children and youths in our community.

L'Orphelinat du pasteur ABIGAIL K. BEKOH ZABAY est situé dans le district de  Montseratto, la capitale du Libéria Monrovia. Depuis son ouverture, la bataille contre la malnutrition des enfants orphelins d'Ebola et les jeunes filles délaissées dans les rues de Monrovia, est une bataille de tous les instants.

L'Orphelinat du pasteur ABIGAIL K. BEKOH ZABAY receuille, nourrit, héberge et éduque plus de 260 orphelins et jeunes filles, respectivement âgés de 4 à 18 ans. Les besoins sont immenses et les ressources quasi inexistantes mis à part les dons de mécènes privés. L'Etat Libérien ne contribue pas financièrement.

Cette cagnotte a pour but principal de construire deux bâtiments rudimentaires pouvant abriter l'école pour l'enseignement et l'alphabétisation des orphelins et jeunes filles. Jusqu'ici, l'enseignement se faisait à ciel ouvert sous toutes conditions météorologiques.

Cependant, la saison pluvieuse approche à grands pas et il devient urgent de créer ces deux abris pour la protection et le meilleur être des bénéficiaires.

In order to improve the situation of these children, it’s necessary for families and local communities to contribute either individually or as group to supplement government’s effort and those of other development partners. Therefore, there is need / a call for [local and international organizations/ communities/ groups/development partners/corporate and private individuals to contribute in order to improve the situation under which these children live and grow.

It is to this cause that Bighter Future Flaming Institute  a Public, all grade school from grade Jr. Kindergarten to 7, is being undertaken by Brighter Future  Flaming Institute (BFFI)  Besides, have been able to secure a building, recruit 10 teachers, 2 non teaching  staff and sew uniforms for 75 students, provided tables, chairs, note books, pens, pencils, instructional and learning materials. Please note that (PTA) recommended five staff and BFFI interviewed them, conducted an orientation workshop organized and funded by members of BFFI and PTA. BFFI, also monitor and supervise teachers at the School.

We intend to encourage families, communities and external parties to treat all orphans and other vulnerable children and youths with respect ensuring that they are not treated as helpless victims but as actors in their own rights. They should be entitled to express their own views and be actively involved in matters that relate to them.

INSTITUT FLAMING DU LIBERIA compte sur vous aujourd'hui

INSTITUT FLAMING DU LIBERIA a besoin de votre aide pour sa pétition “public: AIDER LES ORPHELINS & JEUNES FILLES DÉFAVORISÉES DU LIBERIA -”. Rejoignez INSTITUT FLAMING DU LIBERIA et 5 signataires.