Bring Mayah home

0 have signed. Let’s get to 200!

This petition is in English below.

Mi niña, Mayah Celeste está en un orfanato en Guatemala, y ha estado atrapada allí por un año y nueve meses. Yo estaba en el proceso de obtener la custodia legal de ella a petición de su madre biológica, cuando la pareja que hizo los arreglos entre nosotros, la secuestró sin previo aviso. Mayah Celeste tenía 10 1/2 meses de edad en ese momento. La crié desde el primer día, cambié su primer pañal, le di su primera botella y la amé con todo mi corazón. Ella era la niña más feliz del mundo cuando fue arrancada de su familia.
Entonces fue abandonada con extraños completos y por 13 días aterradores, pensamos que la habíamos perdido para siempre.
A través de un milagro, la encontramos en la ciudad en la que vivimos con una anciana, mujer alcohólica. Ella dijo que le pidieron que cuidara a Mayah Celeste por 3 semanas. Cuando la encontramos ella estaba cubierta de mordeduras de pulgas, sucio, tenía un enorme hematoma en la frente y tenía un vientre hinchado debido a la falta de comida. Afortunadamente la encontramos antes de esa fecha, no sabemos qué le habría pasado.
Debido a que nuestros papeles de custodia no estaban en orden, Mayah Celeste fue llevada a un orfanato donde ha estado languideciendo desde el 13 de septiembre de 2015. Hemos estado luchando una batalla legal por su vida cada día para reunirnos como una familia.
Ha sufrido el trauma más horrible, ha sido hospitalizada con neumonía, y tomada de las únicas personas que ha conocido como su familia. No se nos permitió verla durante los primeros 4 meses. La primera vez que pude verla en el orfanato me golpeó con dolor. Estaba muy triste y no prosperaba. Mayah Celeste estaba en el percentil 100 de su crecimiento cuando fue secuestrada. Ahora está en el percentil 10-25 de peso y 30 percentil de estatura. Ella está realmente sufriendo de la tristeza de perder a su familia y ser arrojada a un orfanato. Mayah Celeste estaba mejorando cuando la veía una vez a la semana (por sólo una hora), pero este angelito necesita volver a casa. Ella no merece estar atrapada en un orfanato cuando tiene una familia y una comunidad que la aman mucho.
No sabemos por qué la pareja que arregló la custodia secuestró a Mayah Celeste. Ellos huyeron del país a las 2 am del mismo día para Las Bahamas. La madre biológica no había visitado Mayah en el orfanato desde noviembre de 2015 hasta que recientemente, el 28 de abril, la visitó una vez. Pasó todo el tiempo en el teléfono y Mayah estaba angustiada, llorando y pateando.
La Convención sobre los Derechos del Niño afirma que "Reconocer que el niño, para el desarrollo pleno y armonioso de su personalidad, debe crecer en un ambiente familiar, en una atmósfera de felicidad, amor y comprensión".
Por favor firme esta petición para ayudar a Mayah a regresar a la familia que la ama.

My little girl, Mayah Celeste is in an orphanage in Guatemala, and has been trapped there for one year and 9 months now. I was in the process of obtaining legal custody of her at the request of her birth mother, when the couple that made the arrangements between us, kidnapped her without warning. Mayah Celeste was 10 1/2 months old at the time. I raised her from her very first day, changed her first nappy, gave her her first bottle and loved her with all of my heart. She was the happiest little baby girl in the world when she was ripped from her family.

She was then abandoned with complete strangers and for 13 terrifying days, we thought we had lost her forever.

Through a miracle, we found her in the town in which we live with an elderly, alcoholic woman. She said that she was asked to care for Mayah Celeste for 3 weeks. When we found her she was covered in flea bites, dirty, had a huge bruise on her forehead and had a swollen belly due to lack of food. Thankfully we found her before that date, we don't know what would have happened to her.

Because our custody papers were not in order, Mayah Celeste was taken to an orphanage where she has now been languishing since 13 September 2015. We have been fighting a legal battle for her life every single day to reunite us as a family.

She has been through the most horrific trauma, has been hospitalised with pneumonia, and taken from the only people she has ever known as her family. We were not allowed to see her for the first 4 months.  The first time I was able to see her in the orphanage I was stricken with grief. She was so very sad and was failing to thrive. Mayah Celeste was in the 100 percentile of her growth development when she was kidnapped. She is now in the 10-25 percentile of weight and 30 percentile of height. She is truly suffering from the sadness of missing her family and being thrown into an orphanage. Mayah Celeste was getting better when I could see her once a week (for only one hour), but this little angel needs to come home. She doesn't deserve to be trapped in an orphanage when she has a family and community that love her dearly.

We don't know why the couple that arranged the custody kidnapped Mayah Celeste. They fled the country at 2am the same day for The Bahamas. The biological mother had not visited Mayah in the orphanage since November 2015 until just recently, on 28 April, she visited her once. She spent the entire time on the phone and Mayah was distressed, crying and kicking.

The Convention on the Rights of the Child states that "Recognizing that the child, for the full and harmonious development of his or her personality, should grow up in a family environment, in an atmosphere of happiness, love and understanding".

Please sign this petition to help Mayah return to the family that love her.

Today: Pamela is counting on you

Pamela Halouvas needs your help with “Procuraria : Bring Mayah home”. Join Pamela and 144 supporters today.