Petition Closed

Ban exotic animals in circus NORWAY

This petition had 2,049 supporters

Photo by Peta

English:

Circus animals are forced to learn these behaviors through inhumane training techniques, forced to perform them, and that is the bulk of their sad, unfair lives. As if that’s not enough, they don’t get enough exercise and many don’t get fed properly.

Circus elephant’s life spans are notably shorter than other elephants and it is no wonder why once you have seen what they go through every year. Elephants in the circus are often made to spend too much of their lives chained to cement floors or kept in facilities where they do not have enough room to roam or get enough sunlight. Elephants will continue to be tied up, and then either shocked, beaten, starved, or a combination of these torments unless we fix the problem from the very top.

Tigers and jaguars are endangered. Lions are threatened. Like elephants, big cats are not usually born into the circus, they are kidnapped from their wild homes and sold into their lives of slavery in animal circuses. Big cats enslaved in the circus are subjected to brutal "training" techniques including beatings, whippings, burnings, electrocution and isolation. When they're not being forced to preform unnatural acts of exploitation, these big cats live in cramped boxes, which are often filthy, and within the confines of these tight quarters the cats become severely neurotic.

We need to stop the cruelty of exotic animals at the source and have them banned from all circuses in Norway! We have so many other things out there to entertain us, to amaze us, to put us in awe. Let the circus be about human acts from people who have chosen to be there, not animal acts, from animals forced to be there, and forced through cruelty to entertain! Please, help stop the suffering these animals go through.

Norsk:

Forby eksotiske dyr i sirkus!

En sirkus elefants liv spenner er mye kortere enn andre elefanter, og det er ikke rart at når du har sett hva de går gjennom hvert år. Elefanter i sirkus  bruke mye av sitt liv lenket til betonggulv eller holdt i lokaler der de ikke har nok plass til å streife eller få nok sollys. Elefanter vil fortsette å være bundet opp, og deretter enten sjokkert, slått, sultet, eller en kombinasjon av disse plagene. Elefantene står mesteparten i trailerne, hvor de ikke kan bevege seg, legge seg ned, eller slappet av.

Tigre og jaguarer er truet. Som elefanter, er store katter vanligvis ikke født inn i sirkuset. De blir de kidnappet fra sine ville hjem og solgt inn i deres liv i slaveri i dyre sirkus. De store kattene som er slaver i sirkuset er utsatt for brutal "trening" teknikker, inkludert slag, elektrosjokk og isolasjon. Disse store kattene bor trangt i bokser, som ofte er skitten, og innenfor rammen av disse trange kvartalene kattene blitt alvorlig nevrotisk.

Vi må slutte med bruken av eksotiske dyr i norske sirkus. Vi har så mange andre ting der ute for å underholde oss, å overraske oss, for å sette oss i ærefrykt. La sirkuset være om menneskelige handlinger fra mennesker som har valgt å være der, ikke dyrenumre, fra dyr tvunget til å være der, og tvunget gjennom grusomhet å underholde! Vær så snill, hjelp stoppe lidelse disse dyrene går gjennom å forby eksotiske dyr i sirkus.

Today: Anti-fur is counting on you

Anti-fur Society - Norway needs your help with “Prime minister in Norway, Erna Solberg: Ban exotic animals in circus NORWAY”. Join Anti-fur and 2,048 supporters today.