Petition Closed

Stop the deportation of two Vietnam veterans

Supporters

Two U.S. Veterans of the Vietnam War, Manuel and Valente Valenzuela, are at risk of being deported to Mexico, a country they haven't lived in for decades.

Manuel and Valente were born to an American mother in Mexico and have lived in the U.S. for much of their lives. They served in one of the toughest conflicts in U.S. military history. But they could be deported because they were born outside the U.S. and at one point pled guilty to minor misdemeanor charges.

Immigration law recognizes the children of American citizens as Americans, too, even if they're born abroad. And Manuel and Valente's misdemeanors don't cancel out their years of military service. They even have U.S. Social Security numbers because they were assigned them when they enlisted to fight in Vietnam.

Deporting U.S. Veterans is wrong and needs to end now, beginning with ending deportation proceedings against Manuel and Valente Valenzuela. Tell the Obama Administration not to deport Manuel and Valente Valenzuela now.

EN Espanol

Realmente necesitamos su ayuda. Por favor firme y compartir esto! La petición dice:

Manuel y Valente nacieron de una madre estadounidense en México y han vivido en los EE.UU. durante la mayor parte de sus vidas. Ellos sirven en uno de los conflictos más difíciles en la historia militar de Estados Unidos. Pero podrían ser deportados porque nacieron fuera de los EE.UU. y en un momento se declararon culpables de cargos menores menores.

La ley de inmigración reconoce a los hijos de ciudadanos estadounidenses como los estadounidenses , también, incluso si son nacidos en el extranjero . Y Manuel y delitos menores de Valente no anulan sus años de servicio militar . Incluso tienen número de Seguro Social , ya que ellos fueron asignados cuando se alistaron para luchar en Vietnam.

Deportando a los veteranos está mal y tiene que terminar ahora , empezando por poner fin a los procedimientos de deportación contra Manuel y Valente Valenzuela . Dile a la Administración Obama de no deportar a Manuel y Valente Valenzuela ahora .

This petition was delivered to:

Tim Paynter started this petition with a single signature, and now has 3,374 supporters. Start a petition today to change something you care about.