Asilo directo a Venezolanos / Direct asylum to Venezuelans

0 personas firmaron. ¡Ayuda a conseguir 5,000!

English:

For everyone, it is the knowledge of the siege that Venezuelans live through the Chavizta dictatorship at the hands of the current dictator Nicolas Maduro. I have personally traveled to Venezuela last year and I was able to see extremely thin people, malnutrition syndrome, hunger and misery is what predominates in that country today. I could personally see people who were from the middle class, today eating from the garbage, as well as the siege by the dictatorial government towards those who protest, in which in many cases they lose their lives.

Being all these facts of world knowledge, I hereby request a special law, which immediately approves all asylum requests by Venezuelans in the United States, as well as in the borders where they are housed and allow entry to the Venezuelans, and ask a citizen or resident to be responsible for them while they verify their documents and send the work permit.
A time ago the law existed; "Bare feet, wet feet" that benefited many Cubans, granting them residence and then citizenship. What I and the signatories of this petition are asking for is much less than that.
The request is immediate approval of political asylum or refuge to all Venezuelans within the country, and to all Venezuelans who come to a US border and request asylum, without asking for more evidence than; the documentation that identifies them, such as passports, and the refuge or asylum is approved immediately.
I do not see the reason or need to request evidence, when it is known worldwide, the situation in the country Venezuela, and the exodus of Venezuelans, trying to escape death, misery, and uncertainty.
Let's remember that it was a good country, and there are many professionals living in misery due to the greed of a few.

It would be an act of kindness seen by the world to provide support to Venezuelans today.

Spanish:

Para todo el mundo, es del conocimiento del asedio que viven los Venezolanos por la dictadura de Chavizta a manos del actual dictador Nicolas Maduro. Personalmente he viajado a Venezuela el pasado año y pude ver a las personas extremadamente delgadas, síndrome de desnutrición, el hambre y la miseria es lo que predomina en ese país hoy día. Pude ver personalmente personas que fueron de la clase medio, hoy comiendo de la basura, asi como el asedio por parte del gobierno dictatorial hacia quienes protestan, en lo que en muchos casos pierden su vida.

Siendo todo estos hechos del conocimiento mundial, solicito por medio de la presente una ley especial, donde se apruebe de carácter inmediato toda solicitud de asilo por parte de los Venezolanos en Estados Unidos, asi como en las fronteras seles albergue y permita el ingreso a los Venezolanos, y pedir un ciudadano o residente se haga responsable de ellos mientras, verifican sus documentos y envían el permiso de trabajo.
Hace un tiempo existió la ley; "Pies descalzos pies mojados" que beneficio a muchos Cubanos, otorgándoles residencia y luego la ciudadanía. Lo que yo y los firmantes de esta petición solicitamos es mucho menos que ello.
La solicitud es aprobación inmediata de asilo político o refugio a todos los Venezolanos dentro del país, y a todos los Venezolanos que se apersonen a una frontera de EE.UU y soliciten el asilo, sin pedir mayor pruebas que; la documentación que los identifique, como pasaportes, y les sea aprobado el refugio o asilo de manera inmediata.
 No veo la razon o necesidad de solicitar pruebas, cuando es del conocimiento mundial, la situacion que vive el país Venezuela, y el éxodo de Venezolanos, tratando de escapar de la muerte, miseria, e incertidumbre.
Recordemos que fue un buen pais, y hay muchos profesionales viviendo en la miseria por la codicia de unos pocos.

Seria un acto de bondad bien visto por el mundo brindar apoyo a los Venezolanos hoy día.