Stop Forcible Separation of Children in USA

0 personas firmaron. ¡Ayuda a conseguir 5,000!

Attorney General Jeff Sessions announced the “zero-tolerance policy for criminal illegal entry” on 6 April 2018. Since the policy came into effect, more than 2,000 children have been separated from their parents or legal guardians at the US border. Children’s rights are violated in multiple ways: they are detained, they are separated from their parents or guardians, and they are exposed to unnecessary trauma that might affect their development.

Statistics obtained by news media suggest that thousands more migrant families may have been separated by the Trump administration even prior to this new policy.

“There is no question that President Trump administration’s policy of separating mothers and fathers from their children is designed to impose severe mental suffering on these families, in order to deter others from trying to seek safety in the USA. Many of these families come from countries experiencing generalized violence and grave human rights violations, including Honduras and El Salvador. This is a flagrant violation of the human rights of these parents and children and is also a violation of US obligations under refugee law.” AI

We can make a difference asking President Trump administration to Stop Family Separation.

_________________________________________________________________________

El Fiscal General Jeff Sessions anunció la "política de cero tolerancia para la entrada ilegal de delincuentes" el 6 de abril de 2018. Desde que entró en vigencia la política, más de 2.000 niños han sido separados de sus padres o tutores legales en la frontera de los Estados Unidos. Los derechos de los niños son violados de múltiples maneras: son detenidos, separados de sus padres o tutores, y expuestos a traumas innecesarios que pueden afectar su desarrollo.

Las estadísticas obtenidas por los medios de comunicación sugieren que miles de familias migrantes pueden haber sido separadas por la administración Trump incluso antes de esta nueva política.

"No hay duda de que la política de la administración del presidente Trump de separar a las madres y padres de sus hijos está diseñada para imponer graves sufrimientos mentales a estas familias, con el fin de disuadir a otros de tratar de buscar la seguridad en los Estados Unidos. Muchas de estas familias provienen de países que sufren violencia generalizada y graves violaciones de los derechos humanos, como Honduras y El Salvador. Esta es una violación flagrante de los derechos humanos de estos padres e hijos y también es una violación de las obligaciones de los EE. UU. En virtud de la ley de refugiados ". AI

Podemos hacer una diferencia pidiendo a la administración del Presidente Trump detenga la separación Familiar.

Hoy: Maria F cuenta con tu ayuda

Maria F P B necesita tu ayuda con esta petición «President Donald Trump: Stop Forcible Separation of Children in USA». Súmate a Maria F y 2,658 persona que han firmado hoy.