Estacions i trens dignes i segurs al Penedès

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 100!

Estacions Dignes i Segures ha iniciado esta petición dirigida a President de la Generalitat de Catalunya

Som molta gent als diferents municipis de l'Alt Penedès (Vilafranca del Penedès, La Granada, Santa margarida i els Monjos, Subirats, Sant Sadurní, Gelida...) la que utilitzem diàriament el tren i la línia R4 per a desplaçar-nos per treball, educació, oci, salut... però l'estat i la seguretat de les estacions de rodalies i trens deixa molt a desitjar.

Els veïns i veïnes de l'Alt Penedès exigim disposar d’estacions, trens i baixadors amb totes les condicions de seguretat, dignitat i comoditat.

Entre les actuals deficiències i mancances de les estacions de la R4 a l’Alt Penedès denunciem:

• Deficient accessibilitat a les andanes. En algunes estacions cal travessar les vies (La Granada), d’altres per escales no accessibles (Sant Sadurní), algunes amb pocs ascensors que s’espatllen sovint (Vilafranca, Gelida, Monjos).
  • Deficient il·luminació (Vilafranca, Sant Sadurní, Gelida..).
  • Falta de marquesines per resguardar-se de la pluja (Subirats andana direcció Sant Vicenç) o marquesines molt petites (La Granada en l’andana central). Escales de descens a l’andana direcció Barcelona exposada a la pluja (Vilafranca ).
  • Lavabos poc accessibles (Vilafranca, Gelida, La Granada, Subirats..).
  • Pàrquings insuficients, no asfaltats i poc il·luminats (La Granada, Subirats, Gelida,..).
  • Falta de senyalització a les andanes dels llocs on es situen les portes accessibles dels combois que en tenen.
  • Panels indicatius de la circulació de trens i en els horaris, sovint amb lletra molt petita o poc clars.

Per això, exigim al Govern de la Generalitat de Catalunya i als ajuntaments de l'Alt Penedès que s'impliquin per solucionar aquesta situació per la seguretat i dignitat dels veïns i veïnes de l'Alt Penedès. En aquest sentit creiem necessari que el Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030 concreti explícitament una millora integral del transport ferroviari per l'Alt Penedès, ja que les millores en les infraestructures i en el servei (connectivitat entre línies R4, R8, RT2, reducció del temps dels trajectes, freqüència de pas...) s'han de solucionar d'una vegada per totes.

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 100!