PORTUGAL: ALBUFEIRA BEACHFRONT CATS UNDER ATTACK - APPEAL FOR HELP FROM COUNCIL

Victory

PORTUGAL: ALBUFEIRA BEACHFRONT CATS UNDER ATTACK - APPEAL FOR HELP FROM COUNCIL

This petition made change with 1,030 supporters!

Carol Lee (Saudades Mr No Ears) started this petition to Camara Albufeira President

We would like to appeal to the Albufeira Municipality to urgently please help to address the situation and provide protection and support to the street cats on Av. 25 de Abril and beachfront area of Albufeira, Portugal. Desejamos apelar à Câmara Municipal de Albufeira que nos ajude urgentemente a resolver esta situação e a oferecer ajuda e assistência aos gatos de rua da Av. 25 de Abril e da zona da praia de Albufeira.

These cats are part of the rich tapestry of the Albufeira beachfront area and popular with many tourist (and locals) who have come to know them, enjoy seeing them and visit them frequently. Estes gatos fazem parte da riqueza local da zona da praia de Albufeira e são populares junto de inúmeros turistas (e residentes locais) que já se habituaram a eles, gostam de os ver e visitar frequentemente.

In recent days two of the 9 cats (all sterilized) have lost their lives, one other has been abused. Nos últimos dois dias, dois dos nove gatos (esterilizados) foram mortos e um deles foi alvo de abuso físico.

One was run over in the pedestrian area by a service vehicle driving without care and at speed, attending the building site on the beach.  Um deles foi atropelado numa zona pedonal por um veículo de serviço que foi visto a circular a grande velocidade depois de ter estado na obra que está a decorrer na praia.

Another, who has since died, was brutally beaten suffering from a broken back and other wounds confirmed by the Municpal Vet as having been attacked by dogs.  Since this petition was created a colony cat along the beachfront was also attacked by dogs and died. Outro deles, que acabou por falecer, foi brutalmente atacado, tendo sofrido lesões graves nas costas e outros ferimentos, situação confirmada pela Veterinária Municipal como resultado do ataque de cães. Desde que a presente petição foi criada, um gato da colónia situada junto à praia foi igualmente atacado por cães, tendo acabado por falecer.

Further, another of the cats, (who survived), was smeared with a glue-like substance which meant shaving almost half of its body. Além disso, outro gato (que sobreviveu) foi alvo de aplicação de uma substância tipo cola, sendo que teve que ser removido o pelo de mais metade do seu corpo.

Grateful thanks to Albufeira Bomberios who responded within minutes to the call for help. Desejamos agradecer aos Bombeiros de Albufeira, que compareceram no local em poucos minutos após terem sido chamados.

A family of tourists visiting Albufeira this morning were saddened that their favourite beach resort has been ‘spoiled’ by the senseless violence and disregard for the cats and it was at their suggestion that this petition has been made to ask the council for their help. Uma família de turistas que visitava Albufeira esta manhã demonstrou a sua tristeza com o facto de o seu resort e praia favoritos terem sido palco de tamanha violência sem sentido e desrespeito pelos gatos, tendo ainda sugerido a criação desta petição para solicitar a ajuda da Câmara Municipal.

We urgently appeal to the Albufeira Municipality to enforce the law regarding dogs in public places - being on a lead at all times with dangerous dogs on short leads and muzzled, and by sharing animal rights laws and information with local businesses, security personnel, residents and visitors to the area, offering these cats (children and tourists) some sort of protection. Assim sendo, apelamos urgentemente à Câmara Municipal de Albufeira que obrigue a aplicação da lei em termos da presença de cães em espaços públicos, devendo ter sempre trela, sendo que os cães perigosos devem ter trela curta e açaime, e  partilhando informação sobre os direitos e as leis dos animais junto do comércio local, pessoal de segurança, residentes e visitantes da zona, oferecendo algum tipo de proteção a estes gatinhos (crianças e turistas).

Victory

This petition made change with 1,030 supporters!