BMU: Free waste disposal for Ships in the Ports of the North Sea

0 haben unterschrieben. Nächstes Ziel: 500.

1,300 plastic objects on average per square kilometer - this is the bottom of the North Sea.

There is a danger to Wildlife : Seabirds often get caught in lost fishing nets . But not only seabirds are affected in the marine areas . Seals, gray seals,whales,  porpoises and numerous fish species can also become victims of our civilization waste.

Many captains simply throw their plastic waste into the sea instead of disposing of it in the port. The effects of the litter are serious, the penalties ridiculous. There would be a simple solution.

Waste disposal in many ports is chargeable.

In fact, the problem is dramatic. More and more garbage gets into the sea and since it is mostly made of plastic, it disintegrates over time into microscopic parts that can penetrate the food chain.

Even though the problem is pressing, politicians have so far failed to implement a simple and often required measure: to finally make waste disposal in the ports of the North Sea free of charge.

Politicians shift responsibilities to one another - or they are unsuspecting.

Waste disposal in ports is a cost factor. In the port of Hamburg, disposal ships collect the garbage directly from the ships. However, the port fees only include the delivery of one cubic meter of garbage. Each additional cubic meter costs 150 euros. With a large freighter, this can quickly be a disposal fee of 1000 euros - only for household-like waste. A lot of money that can be saved through illegal disposal.

The Baltic Sea region shows that there is another way, where most ports follow a recommendation of the intergovernmental Helcom Commission from 2007 and do not collect for waste disposal.

The demand for free disposal in the port is old. But when the EU regulated waste disposal in 2000, it rejected the proposal.

- Ban on plastic bags

Please sign and share the Petition!

What you can do:

Please write to Politicans: call for free waste disposal in the ports of the Northsea

Emailadresses: poststelle@bmu.bund.de,poststelle@bmel.bund.de,mail@bundestag.de,kah@cdu.de,fraktion@cducsu.de,parteivorstand@spd.de,info@v-partei.de,post@staedtetag.de,kontakt@partei-fuer-die-tiere.de,info@gruene.de,poststelle@@bmg.bund.de,info@fdp.de,bundesgeschaeftsstelle@die-linke.de,landesleitung@csu-bayern.de,sekretariat@tierschutzpartei.de,ec-president-vdl@ec.europa.eu

Sample Letter:

Dear Ladies and Gentlemen,

In addition to tourism, shipping and fishing are the main causes of garbage pollution in the North Sea. Up to 600,000 cubic meters of rubbish are now likely to be found on the seabed of the little overcrowded sea, which is already overused, and it is increasing every day.

Sincerely,

Video:

Liste Unverpackt Läden/ zero waste Shops:

How to make your Kitchen Plastic free https://www.growingupherbal.com/go-plastic-free-in-the-kitchen/ … #plasticfree #kitchen

Zerowaste, plasticfree Grocery Stores : https://www.bepakt.com/

German:

Wale, die mit vollem Magen verhungern, weil sie unverdauliche Plastikfolie gegessen haben, Seevögel, die in den steilen Wänden von  Helgoland an Fischernetzen strangulieren.

Seevögel verfangen sich öfter in Netzresten und werden darin erdrosselt. Doch nicht nur Seevögel sind in den Meeresgebieten betroffen. Auch Seehunde, Kegelrobben, Schweinswale und zahlreiche Fischarten können Opfer unseres Zivilisationsmülls werden.

1.300 Plastikobjekte durchschnittlich pro Quadratkilometer - so vermüllt ist der Boden der Nordsee.

Als Hauptverursacher für die Müllbelastung in der Nordsee zählen neben dem Tourismus die Schifffahrt und die Fischerei. Vermutlich befinden sich inzwischen bis zu 600.000 Kubikmeter Müll auf dem Meeresboden des ohnehin überstrapazierten kleinen Randmeeres, und täglich wird es mehr.

Ihren Plastikmüll werfen viele Kapitäne einfach ins Meer, anstatt ihn im Hafen zu entsorgen. Die Auswirkungen der Vermüllung sind gravierend, die Strafen lächerlich. Dabei gäbe es eine einfache Lösung.

Die Müllentsorgung in vielen Häfen ist kostenpflichtig.

Tatsächlich ist das Problem dramatisch. Immer mehr Müll gelangt ins Meer und da er meist aus Plastik besteht, zerfällt er im Lauf der Zeit in mikroskopisch kleine Teile, die in die Nahrungskette eindringen können.

Obwohl das Problem drängt, hat es die Politik bis heute versäumt, eine einfache und oft geforderte Maßnahme umzusetzen: Die Abfallentsorgung in den Häfen der Nordsee endlich gebührenfrei zu gestalten.

Politiker schieben einander die Zuständigkeiten zu - oder sie geben sich ahnungslos.
Die Müll-Entsorgung in den Häfen ist ein Kostenfaktor. Im Hamburger Hafen holen Entsorgungsschiffe den Müll direkt von den Schiffen. In den Hafengebühren enthalten ist jedoch nur die Abgabe von einem Kubikmeter Müll. Jeder weitere Kubikmeter kostet 150 Euro. Bei einem großen Frachter können das schnell 1000 Euro Entsorgungsgebühr sein - nur für hausmüllähnlichen Abfall. Viel Geld, das sich durch illegale Entsorgung sparen lässt.

Dass es anders geht, zeigt der Ostseeraum, wo die meisten Häfen einer Empfehlung der zwischenstaatlichen Helcom-Kommission aus dem Jahr 2007 folgen und nicht für die Müllentsorgung kassieren.

Die Forderung nach einer gebührenfreien Entsorgung im Hafen ist alt.

Ich fordere:

-Gebührenfreie Müllentsorgung für Schiffe in allen  Häfen der Nordsee

-Regelmäige Säuberungs-Aktionen der Nordsee-Strände

-Mehr Kontrollen auf den Schiffen und härtere Strafen

-Unterstützung der Kommunen bei der Plastikbekämpfung

-Verbot unsinniger Plastikverpackungen, umdenken der Industrie bei Verpackungen

-Unterstützung bei Neueröffnungen von Unverpackt-Läden

-Verbot von Plastiktüten

Bitte unterschreiben und teilen Sie die Petition!

Bitte schreiben Sie an Politiker: Fordern Sie Geührenfreie Müllentsorgung für Schiffe in den Häfen der Nordsee:

Sample Letter:

Dear Ladies and Gentlemen,

Sincerely,

Links: https://www.ndr.de/nachrichten/niedersachsen/Nordsee-1300-Plastikteile-pro-Quadratkilometer,plastik494.html