Petition Closed

Carta de apoyo a la Orquesta de Extremadura

Excelentísimo Señor,

quien abajo suscribe, se dirige a usted muy respetuosamente para manifestarle su total oposición a los planes de su administración para cambiar el estatus laboral de los miembros de la Orquesta de Extremadura y al posible cese definitivo de su actividad, ya que representa uno de los dos pilares fundamentales de la cultura en su comunidad. Su desaparición o rebaja sustancial en las condiciones laborales de sus componentes, significaría un retroceso, prácticamente irrecuperable, de más de 20 años en el desarrollo artístico de dicha comunidad.

Es por estas razones que solicito sea reconsiderada su decisión con respecto a este problema y que se lleven a cabo todos los esfuerzos necesarios para reconducir la situación, mediante una nueva vía de diálogo, que permita encontrar una solución satisfactoria para todas las partes implicadas, más aún en esta época de crisis económica mundial que afecta directamente al nivel de vida de millones de personas y que se ensaña especialmente con la sanidad, la educación y la cultura.

ENGLISH TRANSLATION:

To the attention of the President of the

Comunidad de Extremadura, Spain

Dear Mr. President,

I, the undersigned, am writing to you with the purpose of expressing my absolute opposition to the plans your administration has about changing the job status of the members of the Orquesta de Extremadura, and to the possible termination of its activities. The orchestra is without any doubt one of the two fundamental pillars of the culture in your community, together with the Festival of Classical Theatre of Mérida. Its disappearance or a considerable reduction in the working conditions of its personnel would mean an irrecoverable step backward, after more than 20 years of artistic development of this region.

For those reasons, I urge you to reconsider your decision concerning this problem, and to make sure all the necessary efforts will be used to remedy the situation, through new channels of dialogue, which would lead to finding a satisfying solution for the interests of all parties involved. It is all the more important in these times when the global economic crisis is directly affecting the living standards of millions of people, targeting especially the health care, the education and the culture.

Thank you for your attention

Yours faithfully

Letter to
Sr. Presidente del gobierno de Extremadura Don José Antonio Monago Terraza