Petition to treat Lac des Pins Campground as a large gathering

0 have signed. Let’s get to 5,000!

(LA VERSION FRANÇAISE SUIT)

The MRC du Haut-Saint-Laurent is a tight-knit rural community that has seen minimal impact from the COVID-19 pandemic to date, in large part due to efforts by its residents to follow the government’s social distancing regulations and other health guidelines. However, in the summer months, tourists from Montreal and other regions flock to our MRC to enjoy its summer campgrounds. Given the recent announcement that campgrounds would be allowed to open as of June 1, it seems that this summer will be no exception. With the current health crisis, this prospect is alarming for residents, as Montreal in particular has been the epicentre of the pandemic in Canada.

Camping Lac des Pins in Saint-Antoine-Abbé is the second largest trailer camping facility in the province and sees as many as 8,000 people in a single summer weekend, more than 5 times the population of the municipality in which it is situated. Franklin and the surrounding municipalities are not equipped to handle the effects of the influx in terms of our medical system, emergency services (including volunteer first responders and firefighters), grocery stores and other amenities in a normal year, let alone during a pandemic where medical services are even more essential and social distancing rules are being implemented.

· A quarter of the population in the MRC Haut-Saint-Laurent is considered “high-risk” in potentially contracting COVID-19.

· The Green Party of Canada estimates there are 291 people per hectare in Lac des Pins versus 47 per hectare in the city. Therefore, even a reduction to 75% campground capacity would still be a higher density than in Montreal itself.

· The MRC’s economy is founded on agriculture and the essential workers who prepare food. An outbreak in our region would be devastating to local, provincial and Canadian agriculture.

The provincial government has requested that large gatherings be cancelled until August 31, 2020 to control the spread of COVID-19 during the summer months in high-density settings. To ensure our community continues to see minimal impact from COVID-19, we the undersigned urge the government to treat Lac des Pins as a large gathering and implement restrictions that they not be allowed to open until August 31, 2020 at the earliest.

--------------

Le MRC du Haut St-Laurent est une communauté rurale très dédiée, qui a vu un impact minimal de la pandémie COVID-19 dû à une grosse partie des efforts de chaque individu dans la communauté.

Toutefois, durant les mois d’été, les touristes de Montréal et autres régions descendent sur notre MRC pour profiter de leur site de camping.  Ceci alarme les résidents, car Montréal en particulier a été l’épicentre de la pandémie au Canada.

En particulier, Camping Lac des Pins situé à Franklin est le deuxième plus grand camping dans la province qui voit jusqu’à 8,000 personnes dans une seule fin de semaine, plus de 4.5 fois la population de la municipalité qui y demeure habituellement.  Franklin et les municipalités autour ne sont pas équipés pour la surcharge dans notre système médical, services d’urgences (incluant nos volontaires de premiers répondants et pompiers) magasins d’épiceries, et autres commerces dans une année normale, moins durant une pandémie ou les services médicales sont encore plus essentiels et que les règles de distanciation sociale sont mises en place.

· Un quart de notre population dans le MRC du Haut Saint-Laurent est considéré « risque élevé » pour potentiellement contracter la COVID-19

· Le Parti Vert du Canada estime qu’il y a 291 personnes par hectare dans le Camping Lac des Pins versus 47 par hectare en ville. Donc, même avec une réduction jusqu’à 75% de la capacité elle sera encore plus haute que celle de Montréal.

· L’économie de la MRC est fondée sur l’agriculture et les employés essentiels qui préparent la nourriture. Une épidémie dans notre circonscription serait dévastatrice pour notre district, province et l’agriculture Canadienne.

Le gouvernement provincial a demandé que de grands rassemblements soient annulés jusqu’au 31 aout, 2020 pour maitriser la propagation du COVID-19 durant les mois de l’été et pendant la période de haute densité.  Pour assurer que la communauté continue de voir un minimum de cas de COVID-19, nous le (la) soussigné (e) poussons le gouvernement à traiter le Camping Lac des Pins comme un grand rassemblement et d’implanter la restriction, qu’il n’a pas le droit d’ouvrir avant le 31 Août, 2020.