Persons with Disabilities and OC Transpo Changes with the launch of Light Rail

0 have signed. Let’s get to 100!
At 100 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Kara Lafleur started this petition to OC Transpo and the city of Ottawa (Mayor Jim Watson) and

La ligne 1 de train léger d’OC Transpo entrera en fonctions le 14 septembre prochain. Il semble que les trajets d’autobus actuels demeureront inchangés pendant 3 semaines (jusqu’au 5 octobre) afin de faciliter la transition vers le train léger. Le 6 octobre 2019, le nouveau service entrera en vigueur, et les anciens trajets ne seront plus disponibles.

Les changements entourant le lancement de la ligne de train léger auront une incidence sur tous les employés qui utilisent les services d’OC Transpo. Les employés à mobilité réduite risquent d’être particulièrement touchés.

Rendez-vous sur le site Web d’OC Transpo pour consulter le nouveau planificateur de trajet « Prêt pour l’O-Train » pour savoir dans quelle mesure votre trajet sera modifié. Pour toute question au sujet de votre trajet, nous vous encourageons à communiquer avec OC Transpo ainsi que le maire ou votre conseiller municipal.

Nous, les soussignés, demandons qu’un service soit fourni aux Terrasses et à la Place du Portage.

******************************************************************************

The OC Transpo light rail (LRT) Line 1 will open on September 14, 2019.  We understand that current bus routes will remain as is for a period of 3 weeks (until October 5) in order to facilitate the transition to rail. October 6, 2019 the new service will be in place, with old routes no longer available.

The changes coming with the start of LRT will have an impact on all employees who use the OC Transpo.  Employees with mobility issues disabilities may be particularly affected.

Please visit the OC Transpo website and check the new ready for rail travel planner to see how your trip will be affected.  Should you have concerns about your trip, we encourage you to contact OC Transpo and your city councillor or mayor.

We the undersigned request full service be provided to Terrasses and Place du Portage.

0 have signed. Let’s get to 100!