Per un servei ferroviari digne de les línies R11/R1

428 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 500!
Creada

Por qué es importante esta petición

A VILAJUÏGA NO VOLEM PERDRE EL TREN!

Per uns serveis ferroviaris dignes

Les ciutadanes i els ciutadans de Vilajuïga hem decidit protestar per l’estat de deixadesa i inseguretat en que es troba l’estació i els serveis ferroviaris, en general, de la línia R11/R1 Portbou-Barcelona que tenen parada al nostre poble.

Tenim la gran sort, també alguns inconvenients, de tenir el tren a la porta de casa, un dels transports públics menys contaminants i segurs, que comunica Vilajuïga amb el món: França a quatre estacions, Figueres a una, Barcelona a 2h i mitja!

Però què passa quan volem agafar el tren per a anar a treballar, a estudiar, al mercat del dijous a Figueres o per anar a l’Institut de Llançà, o al metge? Llavors és quan es fan evidents els problemes: pots anar a l’estació a peu, però queda lluny del poble; pots anar-hi en bicicleta, però l’estació està en un polígon industrial de les afores, un lloc solitari i poc segur on millor no deixar-hi res sense vigilar. O la carregues al tren o millor anar-hi en cotxe. L’aparcament és petit i les zones adjacents estan plenes de brossa, no hi ha papereres ni tan sols un cartell que t’indiqui que efectivament siguis a l’estació de Vilajuïga! Puges a l’andana i comproves que la caseta de l’abaixador, ben grafiada, està en un estat deplorable, no hi ha horaris ni cap indicació de a quina andana has d’esperar-te si vols anar cap a Figueres o cap a França. Ningú ven bitllets ni pots validar-lo si ja el tens. No hi ha cap mena de servei i si a sobre bufa la Tramuntana no tens ni on aixoplugar-te. Per megafonia s’anuncia que el tren està apunt de sortir, quan encara ni tan sols ha arribat! Quan finalment arriba, gairebé sempre ho fa amb retard. L’experiència no és gens encoratjadora per a l’ús del transport públic.

ELS VEÏNS I VEÏNES DE VILAJUÏGA DIEM QUE JA N’ESTEM FARTES!

-  FARTES DE CONVIURE AMB LA DEGRADACIÓ DE L’ESTACIÓ I EL SEU ENTORN!

- FARTS DE SENTIR DIR QUE ES VOL DEIXAR MORIR AQUESTA LÍNIA, QUAN DESPRÉS DE GLASGOW QUEDA CLAR QUE EL QUE CAL ÉS MÉS FERROCARRIL!

-    FARTES DELS RETARDS I DESINFORMACIÓ ALS USUARIS!

-    FARTS DE LA INSEGURETAT I MANCA DE VIGILÀNCIA!

-    FARTES DE LES BARRERES ARQUITECTÒNIQUES PER A CREUAR LES VIES PER A PERSONES AMB DISCAPACITAT FUNCIONAL!

-    FARTS DE LA POCA FREQÜÈNCIA EN EL SERVEI I LA MANCA DE COORDINACIÓ HORÀRIA ENTRE BUS I TREN!

-    FARTES DE PAGAR UN PREU EXCESSIU PER UN MAL SERVEI!

-    FARTS DE TENIR UN TÚNEL MINÚSCUL SOTA LA VIA PER COMUNICAR ELS BARRIS DE VILAJUÏGA!

-    FARTES DE NO ÉSSER ESCOLTADES!

I és per això que hem decidit engegar una campanya de recollida de signatures i manifestar-nos aviat. A VILAJUÏGA NO VOLEM PERDRE EL TREN DEL PROGRÉS I L’ECOLOGIA!

Signes?

428 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 500!