Pétition fermée

Support Paypal to Mauritania

Cette pétition avait 4 signataires


في السنوات القليلة الماضية بدأت الأنترنت تتسلل تسللا عميقا الى كافة الوظائف و اماكن العمل المختلفة،و بدأت تفرض نفسها في سوق العمل،و مع تطور الأيام اصبحت الأنترنت وسيلة للعمل ،و من بين اهم ايجابيات العمل على الأنترنت انك تستطيع القيام بمهامك في اي زمان و مكان ،في الأنترنت لا توجد بطالة او مقاعد عمل محدودة فبقدر جهدك و شطارتك ترتفع عائداتك الشهرية.

اولا ما هو الباي بال؟

الباي بال كما تعرفه الإدارة القائمة عليه هو بنك الكتروني ليس كسائر البنوك فمن اجل فتح حساب باي بال يجب ان تمتلك بطاقة بنكية عالمية ،فمثلا في بعض البلدان العربية كموريتانيا توفر البنوك بطاقات بنكية عالمية لكن لا تصلح لتفعيل الباي بال،لأن الدولة لا تدعم الباي بال،فمثلا لو فتحت باي بال موريتاني فإنك لا تستطيع ارسال الأموال او سحبها و هذه معضلة كبيرة نريد حلها من خلال هذه العريضة.

 

ما الفائدة من الباي بال و كيف سيستفيد منه المواطن الموريتاني البسيط؟

صدقوني سيساهم دعم الباي بال في رفع الإقتصاد الموريتاني بشكل ملحوظ ،و سيساهم ايضا في القضاء او تقليل نسبة البطالة،كيف ذلك ؟

من خلال دعم الباي بال يستطيع اي موريتاني مهما كان عمره و خبرته ان يعمل في الأنترنت و يساهم في تطوير اقتصاد بلده،في ما يلي بعض النقاط المهمة التي يستطيع المواطن الموريتاني البسيط القيام بها؛

1-تقديم خدمات على الأنترنت(الكتابات،التصاميم،البرمجة،كتابة المقالات في اي مجال............)

2-بيع منتوجات الكترونية على الأنترنت او الغوص في مجال الدروب شبينج الذي عبره تستطيع ربح مبالغ مالية محترمة و بدون ان تتعب كثيرا

3-هناك فرصة كبيرة للحرفيين الموريتانيين لربح الكثير من المال من خلال بيع منتجاتهم التقليدية للأجانب -الذين يدفعون الكثير من المال على هذه المنتجات التقليدية - في بعض المتاجر الألكترونية كجيربيست و بانجود و آمازون...،

كل هذه الأعمال التي ذكرناها تحتاج لإمتلاك حساب باي بال من اجل ان تحصل على مستحقاتك المالية،اضافة الى مجموعة كبيرة من الأعمال التي لم نذكرها و التي تنطبق عليها نفس القاعدة السابقة.

 

لماذا الباي بال افضل وسيلة لتلقي المدفوعات؟

كما يعلم البعض فالباي بال تم اطلاقه عام 1998 اي قبل 20 سنة من الآن و حظي بشعبية كبيرة جعلت الشركات الكبرى العاملة في مجال و الأنترنت تثق فيه بسبب ما يقدمه من امتيازات اهمها ميزة حماية المشتري التي لن نتطرق اليها في هذا المقال فيكفي ان تقوم انت بالبحث عنها في محرك بحث جوجل،و ليس هذا فحسب ما جعل الشركات و المؤسسات المالية تثق في الباي بال فالسبب الرئيسي كما يعتقد بعض المحللين هو ان شركة الباي بال تابعة ل ebay تلك الشركة المتخصصة في البيع و الشراء من الأنترنت.

 

الباي بال و البطالة في موريتانيا:

تقول مصادر رسمية موريتانية ان نسبة البطالة تصل ل 32% و هذه النسبة تعد الأسوء في الوطن العربي و يمكن لهذه النسبة ان تتضائل من خلال تشجيع الموريتانيين على العمل في الأنترنت.

انا شخصيا لم اكن اعمل في الأنترنت بل كنت عاطلا عن العمل الآن لا اعتبر نفسي عاطلا عن العمل و نفس الحال مع اصدقائي ،فالعمل على الأنترنت لا يختص بفئة معينة من الناس بل يمكن لأي شخص ان يبدأ في جني المال بدون مشاكل تذكر و لو كان مبتدئا،يكفي ان تقوم بتقديم خدمة للآخرين تجيدها و تحبها في نفس الوقت،فمثلا لو كنت استاذا فتسطيع ان تقدم دروسا او كورسات للطلاب مقابل مبالغ مالية تحددها انت و كما ذكرت سابقا فهناك مواقع مختصة لهذا النوع من الأعمال النبيلة و نفس القاعدة تنطبق على جميع الأعمال في الأنترنت.

من اجل المزيد من المعلومات زوروا مدونتي  الألكترونية دليلك التقني

In the past few years, the Internet has started to penetrate deeply into all the different jobs and places of work. It started to impose itself in the labor market. As the days progressed, the Internet became a means of work. Among the most important advantages of working online is that you can do your tasks anytime, There is no unemployment or limited work space. As much as you can, your frugality increases.

First, what is Paypal?

For example, in some Arab countries, such as Mauritania, banks provide international banking cards but are not suitable for activating Paypal, because the state does not support PayPal. For example, if you open a Mauritanian PayPal, you can not send or withdraw funds, and this is a big dilemma that we want to solve through this petition.

What is the benefit of the PayPal and how will the Mauritanian citizen benefit?

Believe me, the support of the Palais will contribute to raising the Mauritanian economy significantly, and will also contribute to the elimination or reduce the unemployment rate, how is that? Through the support of Paypal, any Mauritanian, whatever his age and experience can work in the Internet and contribute to the development of the economy of his country, here are some important points that a simple Mauritanian citizen can do; 1 - Providing services on the Internet (writing, design, programming, writing articles in any field ............)

2 - Selling electronic products on the Internet or diving in the field of routes Shbieng through which you can earn money respectable and without much fatigue

3 - There is a great opportunity for Mauritanian craftsmen to make a lot of money by selling their traditional products to foreigners - who pay a lot of money on these traditional products - in some electronic stores such as Gearbest, Bangood and Amazon ..., All of these actions need to have a PayPal account in order to get your financial dues, in addition to a wide range of works that we did not mention and which apply to the same rule.

Why PayPal is the Best Way to Receive Payments?

As some know, PayPal was launched in 1998, 20 years ago, and has become very popular. The big companies working in the field of the Internet have become confident because of its advantages, the most important of which is the buyer protection feature which we will not discuss in this article. It is not only that the companies and financial institutions trust PayPal. The main reason, as some analysts believe, is that PayPal is part of ebay, a company that specializes in selling and buying from the Internet.

Unemployment in Mauritania:

Mauritanian official sources say the unemployment rate is 32% and this percentage is the worst in the Arab world and this percentage can be reduced by encouraging Mauritanians to work on the Internet. Personally, I was not working online but I was unemployed now. I do not consider myself unemployed and the same with my friends. Working on the internet is not about a certain category of people. It is possible for anyone to begin to make money without any problems and if he is a beginner. , It is enough to provide service to others you like and love at the same time, for example, if you are a professor can easily provide classes or courses for students against amounts determined by you and as mentioned earlier there are sites dedicated to this kind of noble work and the same rule applies to all works in Internet.

من اجل المزيد من المعلومات زوروا مدونتي  الألكترونية دليلك التقني



Elbekay compte sur vous aujourd'hui

Elbekay KNATA a besoin de votre aide pour sa pétition “PayPal: Support Paypal to Mauritania”. Rejoignez Elbekay et 3 signataires.