PUSD #MakeItSafe #HazloSeguro For Students, Parents, & Teachers

0 have signed. Let’s get to 200!
At 200 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
David Chávez started this petition to PUSD School Board Scott Phelps and

(Traduccíon en español abajo)
Students, Parents,Teachers, and Community Demand PUSD #MakeItSafe!
We demand safety, transparency, and accountability.

The City of Pasadena and PUSD School Board are rushing to open schools with inadequate safety measures or listening to Black, Latinx, and working class parents who are the most impacted by COVID19 in the city, county, and nation. The current PUSD plan is flawed and puts vulnerable communities in danger. The plan leaves out the following:

1. NO Daily testing of asymptomatic staff, teachers, or students
  2. NO vaccine priority for the family members of teachers, staff, and students
  3. NO COVID dashboard on PUSD or city website to update families on school cases
  4. NO plan to quickly close schools when outbreaks occur
  5. NO input or decision making from the most at-risk families

Los Angeles County and the City of Pasadena are still in the most dangerous public health tier based on daily cases and hospitalizations. Students at PUSD are 80% students of color and 2/3 students come from low-income families. We demand safety, transparency, and accountability now!
------
¡Estudiantes, padres, maestros y la comunidad exigen al PUSD #HazloSeguro /#MakeItSafe!

Exigimos seguridad, transparencia y responsabilidad.

La Ciudad de Pasadena y la Junta Escolar del PUSD se apresuran a abrir escuelas con medidas de seguridad inadecuadas o escuchar a los padres afroamericanos, latinos y de clase trabajadora que son los más afectados por COVID19 en la ciudad, el condado y país. El plan actual del PUSD tiene fallas y pone en peligro a las comunidades vulnerables.

Lo siguiente no está incluido en el plan de la Junta Escolar de PUSD:

1.       NO hay pruebas de salud diarias para personal de las escuelas, los maestros o estudiantes asintomáticos

2.       NO hay prioridad de vacunas para miembros de familia de los maestros, el personal y los estudiantes

3.       NO hay información pública de COVID en el sitio web del PUSD para actualizar a las familias

4.       NO hay planes para cerrar rápidamente las escuelas cuando ocurran brotes de emergencia como el COVID.

5.       NO hay contribuciones, comentarios, ni liderazgo de las familias en mayor riesgo

El condado de Los Ángeles y la ciudad de Pasadena todavía se encuentran en el nivel de salud pública más peligroso según los casos diarios y las hospitalizaciones. Los estudiantes en PUSD son 80% estudiantes de color y 2/3 estudiantes provienen de familias de bajos ingresos. ¡Exigimos seguridad, transparencia y responsabilidad ahora!

0 have signed. Let’s get to 200!