Petition update

Galgo massacre / Masacre galgos

Kennet Nordström
Estocolmo, Sweden

Sep 28, 2017 — La información galgo ha sido enviada...
The Galgo information has been sent... English text continues below.

Hoy ha sido enviada la información galgo, con nuestras cien mil firmas y fotos de galgos, a 544 UE parlamentarios (en 16 ideomas). Este significa un total de 640, con los 96 UE parlamentarios alemanes que recibieron la información antes.
La información galgo también ha sido enviado a 67 periodicos europeos.

Muchos documentos enviados a políticos de alto nivel, lamentablemente, nunca llegan más allá de sus secretarios.
Es muy normal que un político cada día recibe (a su secretario) más de 500 correos electronicos. Los montones de información que circulan siempre ha sido un obstáculo muy grande.
De toda manera, por razon que las traducciones ayudan a hacer la información galgo más interesante para los secretarios a adelantar, el esfuerzo se va a notar, es probable que van a leer la información galgo un parte de los parlamentarios.

Una UE parlamentaria, de Finlandia, ya ha respondido diciendo que a ella le gusta la iniciativa.
iGracias una vez más a nuestros traductores voluntarios!

En octubre empieza la temporada de caza. Miles de galgos jóvenes que no cazan suficiente bien, (según la opinión de los galgueros), van a ser matados de distintas maneras no muy agradables. Como, por ejemplo, el ahorcamiento, ser pegado hasta morir, o quedar sin comer para que se mueran de hambre.

iVamos a continuar hasta que ganamos!
(Recuerde: la rapidez típica en la política es despacio o todavía más despacio...)

Por favor, ique siguen ayudando a difundir la petición! Por ejemplo, en los grupos de Facebook. Hay alrededor de cien grupos en español (buscar por ’animales’, ’animalista’, ’maltrato’, después elige Grupos) y muchísimos también en portugués (buscar por ’animais’, etc).
iMuchas gracias por su ayuda!

Today the Galgo information has been sent, together with our hundred thousand signatures and photos of galgos, to 544 EU parliamentarians (in 16 languages). This signifies a total of 640, including the 96 German EU parliamentarians that received the information before.
The Galgo information has also been sent to 67 European newspapers.

Many documents sent to high level politicians unfortunately never get any further than their secretaries. It is very common that a politician receives (to the secretary) more than 500 e-mails every day. These enormous quantities of information that are circulating have always been a large obstacle.
As the translations will help to make the Galgo information more interesting for the secretaries to pass on, the effort will show, it is however likely that part of the parliamentarians will read the information.

One EU parliamentarian, from Finland, has already written a response saying that she likes the initiative.
Thank you again to our volunteer translators!

In October the hunting season starts. Thousands of young Galgos, that are not good enough at hunting, (in the opinion of the hunters), will be killed in different, not at all pleasant, ways. For example, hanging, being beaten to death, or simply left somewhere without food until they starve to death.

We will keep this petition going until we win!
(Remember: the typical speed in politics is either slow or even slower...)

Please, continue to help spreading the word about the petition! For example, in Facebook groups. In English search for ’animals’, ’animal abuse’, ’animal rights’, then click Groups.
There are a lot of groups in French and German, Hungarian and Lithuanian, as well...
Thank you very much for your help!

Foto / Photo:
Galgo rescatado. Cristina Irina Muñoz Garcia, augusto 2017
Rescued Galgo. Cristina Irina Muñoz Garcia, August 2017

Keep fighting for people power!

I'll power Change with $5 monthlyPayment method

Discussion

Please enter a comment.

We were unable to post your comment. Please try again.