Petition update

Galgo massacre / Masacre galgos - 101.000 signatures! / 101.000 firmas!

Kennet Nordström
Estocolmo, Sweden

Jul 26, 2017 — Un perro es sólo basura...
A dog is only garbage... English text continues below.

iMuchas gracías a los traductores volountarios por las traducciones al italiano (7 versiones!), catalán, francés, griego y portugués!

Muchos documentos enviados a políticos de alto nivel, lamentablemente, nunca llegan más allá de sus secretarios. Las peticiones traducidas a la lengua de los miembros del parlamento son más propensas a pasar y ser leídas por el propio político. Por lo tanto, si puedes traducir el texto de la petición en español a cualquier idioma de la UE, ¡ayúdanos!

Las traducciones serían buenas en: búlgaro, croata, checo, danés, estonio, húngaro, letón, lituano, polaco, rumano, eslovaco y esloveno.
- También un parte del texto al alemán, finlandés y holandés. iVer por debajo!
¡No seas tímido! Nadie te colgará, si tuvieras que cometer algunos errores... Puedes escribir tu traducción en el campo 'comentarios' donde firmas la petición. Esto también funciona si ha firmado anteriormente. ¡Gracias!

Cuando el Parlamento Europeo abra a finales de agosto, serán enviados los textos traducidos a cientos de parlamentaricos, con las cien mil firmas y fotos de galgos...

En sólo un mes, los cazadores empezarán a entrenar a sus galgos para la próxima temporada de caza...
Por favor, ique siguen ayudando a difundir la petición! Por ejemplo, en los grupos de Facebook. Hay alrededor de cien grupos en español (buscar por ’animales’, ’animalista’, ’maltrato’, después elige Grupos) y muchísimos también en portugués (buscar por ’animais’, etc).
iMuchas gracías por su ayuda!

Thank you very much to our volunteer translators, for the translations into Italian (7 versions!), Catalan, French, Greek, and Portuguese!

Many documents sent to high level politicians unfortunately never get any further than their secretaries. Petitions translated into the parliament members mother tounge are more likely to get past and be read by the politician himself / herself. Thus, if you can translate the English petition text into any EU language, please help by doing so!

Translations would be good into: Bulgarian, Croatian, Czech, Danish, Estonian, Hungarian, Latvian, Lithuanian, Polish, Romanian, Slovakian and Slovenian.
- Also a part of the text into Dutch, Finnish and German. See below!
Don’t be shy! Nobody will hang you, if you should make some mistakes... You can write your translation in the ’comments’ field where you sign the petition. This works also if you have signed earlier. Thank you!

When the European Parliament opens at the end of August, the translated texts will be sent to hundereds of parliament members, together with our hundred thousand signatures and photos of galgos...

In only one month, the hunters will start training their young Galgos for the next hunting season...
Please, continue to help spreading the word about the petition! For example, in Facebook groups. In English search for ’animals’, ’animal abuse’, ’animal rights’, then click Groups.
There are a lot of groups in French and German, Lithuanian and Portuguese, as well...
Thank you very much for your help!

Foto / Photo:
Galgo muerto echado en un cubo de basura, julio 2017
Dead Galgo thrown in a garbage can, July 2017

Text to be translated: / Texto para traducir, en español por debajo:

- Into Bulgarian, Croatian, Czech, Danish, Estonian, Hungarian, Latvian, Lithuanian, Polish, Romanian, Slovakian and Slovenian:

Petition to the European Parliament: Stop the hunting with galgos in Spain
Galgos are traditionally used to hunt for hares. Every year new litters are born, from which only the best Galgos are used for hunting, and the rest are killed at the beginning of the hunting season. Around 3 years of age even the Galgos that have been hunting well are killed, as the hunters believes young Galgos to be more efficient at hunting.
The traditional methods of killing the Galgos are brutal, hanging is common. Galgos that have not been good at hunting are hanged with their back paws left on the ground (the so called ’pianist’). Alternatively, Galgos are left in the forest, tied or with a deliberately broken leg, to starve to death. Others are, when still alive, thrown into empty wells or into steep canyons.
50.000 - 100.000 Galgos are killed each year, most of them with these traditional and illegal methods.
Other hunting regulations by the EU already exists, such as for example Council Regulation EEC No 3254/91. It is time to also forbid hunting with Galgos (if desired also with other breeds of Sighthounds) in the European Union.

- Into Dutch, Finnish and German, only these parts:
Petition to the European Parliament: Stop the hunting with galgos in Spain

Al búlgaro, croata, checo, danés, estonio, húngaro, letón, lituano, polaco, rumano, eslovako y esloveno:

Petición al Parlamento Europeo: Prohibir la caza con galgos en España
Los galgos se usan tradicionalmente para la caza de liebres. Todos los años se crían nuevos cachorros de los cuales solamente los mejores se usan para cazar y el resto se matan a empezar la temporada de caza. Alrededor de los 3 años, incluso los galgos que han cazado bien, se matan, porque los galgueros piensan que los galgos jovenes son los más eficaces.
Los métodos tradicionales para matar a los galgos son muy brutos, el ahorcamiento es común. Los calgos que han cazado mal son ahorcados con las patas traseras tocando el suelo (lo que se conoce como ’el pianista’). A veces abandonan los galgos en el bosque, atados o con una pata rota, para que se mueran de hambre. A algunos les echan en pozos secos o los tiran por precipicios. 50.000 - 100.000 galgos son matados cada año, la mayoría con estos métodos tradicionales e ilegales.
Otras regulaciones de caza en la UE ya existen, como por ejemplo la EEC No 3254/91. Ahora también es hora de prohibir la caza con galgos (si desean también con otras razas de perros lebreles) en la Unión Europea.

- Al alemán, finlandés y holandés, solamente esas partes:
Petición al Parlamento Europeo: Prohibir la caza con galgos en España

Keep fighting for people power!

I'll power Change with $5 monthlyPayment method

Discussion

Please enter a comment.

We were unable to post your comment. Please try again.