Petition update

Galgo massacre / Masacre galgos

Kennet Nordström
Estocolmo, Sweden

Mar 11, 2017 — Ahora se encuentran muchos galgos abandonados.
Many abandoned galgos are found. English text continues below.

Está llena la Asociación Baasgalgo. (Probablemente otras también.) Si galgos ahora podrían llevar a otros países para adopciones, salvarían vidas.

Por favor, ique siguen difundiendo la petición!, por ejemplo en los grupos de animalistas en Facebook. Hay alrededor de cien grupos en español (buscar por ’animales’, ’animalista’, ’maltrato’, después elige Grupos) y muchos también en portugues (buscar por ’animais’, etc).

En esta petición ya hay comentarios desde 26 de los 28 paises miembros de la UE.
Ademas, muchos de la Argentina, y otros países de las Americas. iGracias!
Para que, en el futuro, poder recibir suficientes votos en el Parlamento Europeo, es importante que el maltrato de los galgos españoles será más conocido en los países de Europa Central y Europa del Este también. Sabías que Praga (Praha) sin duda es una de las ciudades más amistosas a los perros de toda la Union? iNecesitamos difusión también allí!

Asociación Baasgalgo is now absolutely full. (Probably some other galgo rescues as well.) Should it be possible to transport some of the galgos now to other countries for adoption, dog lives would be saved.

Please, continue to help spreading the petition! For example in animal activist groups on Facebook, there are a great number in English, and also in French and German.
In English, try searching under ’animal’, ’animal rights’, ’animal abuse’, then click Groups.

This petition now has comments from 26 of the 28 countries in the European Union.
Also, many from the United States, and other countries in the Americas. Thank You!
In order to, in the future, be able to recieve sufficient votes in the European Parliament, it would be important that the treatment of the spanish galgos be widely known in Central and Eastern Europe as well. To achieve spreading knowledge of the problem, it would be important to find animal activist groups in other EU languages.
By the way, did you know that Prague (Praha) without doubt is one of the most dog friendly cities in the entire Union? The galgos need help from all of us!

’No hay pueblos malos, solo personas malas’
’There are no bad nations, only bad persons’
Nadija Savtjenko
piloto helicóptero de asalto, ejercito de Ukraina
attack helicopter pilot, Ucrainian army

Foto / Photo:
Galgo rescatado por Apadat Toledo, marzo 2017.
Galgo rescued by Apadat Toledo, March 2017.

Discussion

Please enter a comment.

We were unable to post your comment. Please try again.