Latin as one of Official Languages of the European Union - Latino come una delle lingue UE

Supporters

Latin should be recognized as one of the official languages of the European Union. As we know, Latin was the language spoken by the Ancient Romans, whose Empire covered most of the actual European countries. Furthermore, during the Middle Ages, Latin was the most widely spoken language in Europe, including countries never actually conquered by the Romans (Ireland, Poland, Sweden, Denmark, Norway...) and it is still (nowadays) the official language of the Christian Church. Most European languages find their roots in the Latin language or were heavily influenced by it, directly (which is why we call them "Romance Languages") or indirectly (like English or German, for example). For all of these and many other reasons, we ask that the European Parliament recognizes Latin as one of the official languages of the European Union. We also ask the Latin translation of any Official European Communications.

...because Latin was the language of the "European Community" for centuries before it even was conceived with such name, and therefore deserves to be revived. Together, we can make Latin live again as a spoken language, and restore it to its rightful place as a widely spread and appreciated, historically and culturally suitable common language.

Chiediamo che il Latino sia riconosciuto come una delle lingue ufficiali della Unione Europea. Il latino era la lingua dell'Impero Romano, che come è noto, ha conquistato molti paesi che oggi fanno parte dell'UE. Inoltre, durante il Medioevo, il Latino fu la lingua più parlata d'Europa, e con la Riforma Carolingia di Carlo Magno, divenne la lingua politica e culturale del continente, fino ad essere parlato anche in paesi mai conquistati dai Romani, quali l'Irlanda, la Polonia e i Paesi Scandinavi. Il latino è inoltre la lingua ufficiale, ancora oggi, della Chiesa cattolica. La maggior parte delle lingue moderne derivano dal latino (ed è per questo che le chiamiamo "Lingue romanze" o "neolatine") o sono comunque state influenzate dalla lingua latina (come ad esempio l'inglese e il tedesco).
Ed è per questi e ad altri motivi che noi chiediamo che il Parlamento Europeo riconosca il latino assieme alle altre 24 lingue ufficiali dell'Unione Europea, e che le comunicazioni ufficiali del Parlamento Europeo vengano tradotti anche in latino!

Perchè il latino è stata la prima lingua d'Europa, e insieme possiamo restituire a questa lingua il fascino e lo splendore che le spetta!

This petition will be delivered to:

Michele Porcaro started this petition with a single signature, and now has 1,579 supporters. Start a petition today to change something you care about.