Victory

LA IGLESIA SANTA BRIGIDA NO PUEDE SER UTILIZADA COMO MANIOBRA POLITICA

This petition made change with 107 supporters!

OPEN LETTER TO FATHER JORGE ORTIZ
A political party from Ecuador has advertised that presidential hopeful Guillermo Lasso will be in attendance this Sunday, April 10th 2016 at St. Brigid’s Church. To then meet with our community after mass.
Guillermo Lasso is a banker turned politician. He is also responsible for an almost two decade-long separation of Ecuadorian families. We are reaching out to you, in the spirit of the gospel, and guided by the words and deeds of our beloved St. Brigid Church to not allow an individual who wants use our faith as a political stunt and our church as a symbol of impunity.
In September 1999, the government of Ecuador, with Mr. Lasso as the Finance Minister, imposed a “bank holiday” which then led to banks being allowed to “freeze deposits” of Ecuadorians, affecting the middle class and the poor; some of them even living in Brooklyn and Queens. Guillermo Lasso turned a profit as citizens were given “certificates of deposit” and in their desperation were forced to settle for 40 or 50% of their value BUT Lasso, and his Banco de Guayaquil, made millions by selling those same certificates.
This led to millions of Ecuadorians leaving their homeland, friends and families. Father Kelly knows the pain, suffering and the struggles of the Ecuadorian community. Father Kelly and St. Brigid have supported us in Brooklyn and Queens, and have heard our stories, of faithful migrants who took refuge at the Church after 1999.
We are grateful about the work that our parish does and as we have in the past, we will continue to support the fight for a more humane immigration system and other causes of this community. Regardless of our political views, WE WILL NOT ALLOW Guillermo Lasso in OUR CHURCH. We will NOT ALLOW him to walk with impunity as if the damage inflicted to our families never occurred. Families are still separated and he is counting on amnesia—WE WILL NEVER FORGET.
The spiritual, emotional, and moral pain that this issue has caused families, children and faithful cannot be redeemed with the photo opportunity that Guillermo Lasso is looking for. For so many people, who are still treated as second class citizens, who are still facing racism, the Church and scripture are their only comfort. St. Brigid should not be used as a political ploy by a banker/politician.
In the words of scripture “Render to Caesar the things that are Caesar's, and to God the things that are God's.”
Father Jorge; don’t allow a political stunt in the house of the Lord.

ECUADORIAN PARISHIONERS OF ST. BRIGID CHURCH

CARTA ABIERTA AL PADRE JORGE ORTIZ
Un partido político del Ecuador ha anunciado que el precandidato presidencial Guillermo Lasso, estará presente este domingo 10 de abril del 2016 en Santa Brígida; para después reunirse con la comunidad una vez concluida la misa.
Guillermo Lasso es un banquero que ahora es político. También es el responsable de la separación de casi dos décadas de familias ecuatorianas. Le escribimos, con el espíritu del evangelio y guiados por la palabra y obras de nuestra querida Iglesia Santa Brígida para que no se permita que este individuo utilice nuestra fe, como una maniobra política; y, a nuestra Iglesia, como símbolo de impunidad.
En Septiembre de 1999, el gobierno del Ecuador, con el Sr. Lasso como Ministro de Finanzas, impuso un “feriado bancario” que derivó en el “congelamiento de depósitos” de todos los Ecuatorianos, afectando a la clase media y pobres; muchos residentes de Brooklyn y Queens. Guillermo Lasso obtuvo ganancias cuando los ciudadanos recibieron “certificados de depósito” y en su desesperación se vieron forzados a venderlos a 40 o 50% de su valor, pero Lasso, y su Banco de Guayaquil, ganó millones al vender esos mismos certificados.
Estos actos llevaron a que millones de ecuatorianos dejen su Patria, amigos y familias. Padre Kelly sabe del dolor, sufrimiento y luchas de la comunidad ecuatoriana. Padre Kelly y Santa Brígida nos han apoyado en Brooklyn y Queens, y han escuchado nuestras historias, de fieles migrantes quienes tomaron refugio en la Iglesia después de 1999.
Estamos agradecidos del trabajo que nuestra parroquia realiza, y como le hemos hecho en el pasado, continuaremos apoyando la lucha por un sistema migratorio humano y otras causas de esta comunidad. Más allá de las filiaciones políticas, NO PERMITIREMOS que Guillermo Lasso entre a NUESTRA IGLESIA. NO PERMITIREMOS que camine con impunidad, como si el daño que infligió a nuestras familias nunca ocurrió. Familias que aún están separadas, él espera suframos amnesia—NUNCA LO OLVIDAREMOS.
El dolor espiritual, emocional y moral que este asunto ha causado a familias, niños y fieles no se puede redimir con una la oportunidad de una foto que Guillermo Lasso busca. Para muchas personas, que aún son tratadas como ciudadanos de segunda clase, que aún enfrentan racismo, la Iglesia y la palabra han sido su confort. Santa Brígida no puede ser utilizada como maniobra política por un banquero/político.
En palabras de las Sagradas Escrituras “Den al César lo que es del César, y a Dios lo que es de Dios.”
Padre Jorge; no permita una maniobra política en la casa del Señor.

FIELES ECUATORIANOS DE SANTA BRÍGIDA

Today: EVELYN is counting on you

EVELYN LEON needs your help with “PARISH ADMINISTRATOR : LA IGLESIA SANTA BRIGIDA NO PUEDE SER UTILIZADA COMO MANIOBRA POLITICA”. Join EVELYN and 106 supporters today.