Stop NVUSD from CLOSING Harvest Middle School! NO AL CIERRE DE HARVEST!!!

0 have signed. Let’s get to 5,000!

At 5,000 signatures, this petition is more likely to get picked up by local news!

EN ESPAÑOL ABAJO...

HELP!!!! Dr. Mucetti and District Leadership met with Harvest Middle School Staff on Friday afternoon to share the disturbing news of  their plans to permanently close Harvest  starting next year. Reasons stated were lower student enrollment across the district, and HMS would be too costly to upkeep/renovate. Harvest Middle School is in the heart of the most economically disadvantaged part of town, and is the only middle school that offers Dual Immersion.  And, HMS has a student population that is 3/4 Latino. The other three middle schools are in more affluent neighborhoods, one on the outskirts of the city and the other two just over a mile apart. The district already stripped Harvest of their IB World School designation by gutting both the class offerings and Spanish language program.  It is apparent where their interests lie.

The news was shared on Friday afternoon 10/09, expected to be presented to parents at a meeting on Monday 10/12, and then presented to the school board on Thursday 10/15 at 7pm... less than a week to react and respond.

Hurting some of the most marginalized families in Napa, and doing it swiftly so that they have no time to react or respond... that is beyond insensitive, it is cruel.

We need support to stop this! Please respond to this petition to KEEP HARVEST OPEN! Also, come to Thursday's Board Meeting at 7:00 to make public comment.

If you can't attend the zoom meeting, you can email a letter to the board members and superintendent before Thursday: icela_martin@nvusd.org, elba_gonzalezmares@nvusd.org, robin_jankiewicz@nvusd.org, david_gracia@nvusd.org, cindy_watter@nvusd.org, jschunk@nvusd.org, jhurtado@nvusd.org, mucetti@nvusd.org

Make your voice heard!

¡¡¡¡OJO!!!! La Dra. Mucetti y el liderazgo del distrito se reunieron con el personal de Harvest Middle School el viernes por la tarde para compartir las preocupantes noticias sobre planes de cerrar Harvest permanentemente a partir del próximo año. Las razones indicadas fueron una menor inscripción de estudiantes en todo el distrito, y que la escuela sería demasiado costoso para mantener/renovar. La escuela secundaria Harvest está en el corazón de la parte de la ciudad con mayor desventaja económica y es la única escuela intermedia que ofrece inmersión. Y, la escuela cuenta con 3/4 de población estudiantil latina. Las otras tres escuelas intermedias están en vecindarios más afluentes, una en las afueras de la ciudad y las otras dos a poco más de una milla de distancia de la otra. El distrito ya le despojó a Harvest de su designación de Escuela Mundial IB por eliminar las ofertas de clases, como ofrecer a todos nuestros alumnos clases en español. Es evidente en dónde están sus intereses.

Se les compartió las noticias el viernes por la tarde 10/09, con intenciones de compartirlo a los padres en una reunión el lunes 10/12, y luego se presentará a la junta escolar el jueves 10/15 a las 7 pm ... menos de una semana reaccionar y responder.

Le están haciendo mucho daño a nuestras familias mas necesitadas de Napa y lo están haciendo rápidamente para que no tengan tiempo de reaccionar ni responder ... eso es más que insensible, es cruel.

¡Necesitamos apoyo para detener esto! ¡Responda a esta petición para MANTENER ABIERTA A HARVEST! Además, venga a la reunión de la junta del jueves a las 7:00 para hacer comentarios públicos.

Si no puede asistir, se puede escribir un correo electrónico antes del jueves a los siguientes miembros de la junta directiva y a la superintendente: icela_martin@nvusd.org, elba_gonzalezmares@nvusd.org, robin_jankiewicz@nvusd.org, david_gracia@nvusd.org, cindy_watter@nvusd.org, jschunk@nvusd.org, jhurtado@nvusd.org, mucetti@nvusd.org
¡Haga que se escuche su voz!